در حالی که روند افزایشی شیوع ویروس کرونا، سینماهای برخی کشورها را بار دیگر به تعطیلی کشانده اما در مجموع ۵۰ درصد از سینماهای جهان در حال حاضر فعال هستند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، کمپانی انگلیسی «Gower Street Analytics» که در زمینه تحلیل بازار صنعت سینمای جهان فعال است، اعلام کرد شیوع مجدد ویروس کرونا در برخی مناطق چون ایالت کالیفرنیا، ایالت ویکتوریای استرالیا و کشور هنگکنگ موجب تعطیلی مجدد سالنهای سینما شده اما با این وجود در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از سالنهای نمایش فیلم در سراسر جهان فعالیت خود را از سر گرفتهاند.
در این گزارش آمده است که در آخر هفته گذشته سالنهای سینما که تشکیلدهنده ۴۸ درصد از گیشه جهانی میشوند فعال بودهاند که از افزایش بازگشایی سینماها در مقایسه با آمار ۴۱ درصدی هفته گذشته آن حکایت دارد.
در تاریخ ۱۸ جولای و پیش از بازگشایی سینماها در چین، تنها ۲۸ درصد از سالنهای سینمای جهان به نمایش فیلم میپرداختند.
اغلب سینماها در جهان اکنون با محدودیتهای فاصلهگذاری اجتماعی فعال هستند و بنا بر اعلام کمپانی «Gower Street Analytics» مجموع فروش گیشه جهانی سینما در هفته گذشته به ۹۰ میلیون دلار رسیده است.
چین که دارای بیشترین سالنهای نمایش فیلم در جهان است، همچنان در فرآیند بازگشایی سینماها قرار دارد و اکنون ۷۳ درصد از گیشه سینمای این کشور مشغول به کارند؛ اما چین تنها کشوری نیست که سهم بزرگی در افزایش تدریجی فروش سینما داشته و بریتانیا و روسیه نیز با بازگشایی سینماهای زنجیرهای شاخص خود نقش مهمی ایفا کردهاند.
چین دومین بازار بزرگ سینمایی جهان است اما امسال به دلیل بحران جهانی کرونا نزدیک به شش ماه ناگزیر به تعطیل سینماها شد و در نتیجه ۴.۸ میلیارد دلار از محل درآمدهای سالانه سینمایی خود را از دست داده و پیش بینی می شود مجموع فروش سالانه سینمای این کشور آسیایی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته میلادی با کاهش چشمگیر ۹۴ درصدی رو به رو شود.
سینماهای آمریکای شمالی نیز همچنان تحت تاثیر شدید شیوع ویروس کرونا قرار دارند و تعداد سالنهای فعال سینمایی طی هفته گذشته در این کشور کاهش یافت. ایالت کالیفرنیا بار دیگر سالنهای سینمایی سربسته را تعطیل کرد و تعداد سینماهای آمریکا که هفته گذشته آمار فروش ارائه دادند به ۹۵۰ سینما رسیده است. کانادا نیز در حال حاضر ۲۰۰ سینمای فعال دارد.
پیشبینی میشود فروش گیشه سینمای آمریکا در سال جاری میلادی، ۴.۷ میلیارد دلار کمتر از متوسط فروش سه سال گذشته باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی