پوستر بخش جلوهگاه شرق (پانورامای سینمای آسیا و کشورهای اسلامی) جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد.
به گزارش سینماسینما، امسال در بخش جلوهگاه شرق جشنواره جهانی، ۱۲ فیلم از کشورهای چین، ژاپن، ترکیه، هند، قزاقستان، گرجستان، بنگلادش، سنگاپور، قرقیزستان، کره جنوبی، افغانستان و اردن به همراه ۳ فیلم ایرانی حضورخواهند داشت.
براساس آئیننامه جدید جشنواره که از سال گذشته طراحی شده و رعایت میشود، فیلمهای بخش جلوهگاه شرق نیز همانند مسابقه بینالملل لزوما از میان فیلمهایی انتخاب میشود که تاکنون در منطقه(خاورمیانه و آسیای میانه) نمایش داده نشده باشند.

امسال در سیو پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تعدادی از فیلمهای بخش آسیا و کشورهای اسلامی اولین اکران آسیایی خود را در این جشنواره تجربه خواهند کرد.
بنابراین گزارش، ۴ داور خارجی و یک داور ایرانی از میان فیلم های آسیایی بخش جلوه گاه شرق و بخش مسابقه بینالملل، سه تندیس سیمرغ سیمین به بهترین فیلم بلند ، بهترین فیلم کوتاه و بهترین کارگردان آسیایی اهدا خواهند کرد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com است و علاقمندان به شرکت در جشنواره میتوانند با ورود به سایت و ثبت نام، عضو باشگاه شوند.
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
برچسبها: سی و پنجمین جشنواره فیلم جهانی فجر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سانس فوق العاده برای چهار فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر
- محمدرضا دلپاک از همکاری با اصغر فرهادی و عباس کیارستمی گفت
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- جشنواره جهانی فیلم فجر در مسیر نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است
- کارگاه کارگردانی رخشان بنیاعتماد در جشنواره جهانی
- نمایشگاه عباس کیارستمی در کاخ جشنواره جهانی فجر برپا میشود
- آغاز زودهنگام جشنواره جهانی و سالن اختصاصی برای اهالی رسانه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





