شهروند| حرف این بود که با وجود این همه مجری کودک مثل خاله شادونه و عمو پورنگ چرا پژمان بازغی را بهعنوان مجری برنامه «کودکشو» انتخاب کردند؛ برنامهای که کپی یکی از برنامههای شبکه دیسکاوری است و شاید به همین دلیل تا همین حالا بازخورد خوبی از مخاطبان داشته است. حالا البته سازندگان این مجموعه میگویند که برنامه در گروه برنامههای کودک و نوجوان نمیگنجد، پس نیازی هم نیست که مجری آن در حوزه کودک شناختهشده باشد. اینها را میتوان از حرفهای رضا مهرانفر، کارگردان مسابقه «کودکشو» فهمید: «با تیم برنامهساز «کودکشو» چندین گزینه را در نظر داشتم و با همه گفتوگوهای مفصلی انجام شد که درنهایت پژمان بازغی انتخاب شد. حالا هر چه بیشتر جلو میرویم و بازخوردهای خوب برنامه را میبینیم، بیشتر مطمئن میشویم که بهترین انتخاب را انجام دادیم.» این برنامه حضور همزمان پدر، مادر و کودکان را مهیا میکند، به طوری که هم کودکان از بازی و حضور در برنامه لذت ببرند و هم خانوادهها آموزش ببینند، بنابراین از نظر آنها برنامه نیازی به مجری کودک نداشته است، چون این برنامه، برنامه کودک نیست که نیاز به مجری کودک داشته باشد. «نمیخواستم برنامه با کسی که بهعنوان مجری حرفهای برنامههای تلویزیونی شناخته میشود، ساخته شود، بلکه دوست داشتم اجرای «کودکشو» به دور از کلیشههای موجود باشد، بهطور مثال واکنشهای واقعی و به دور از تصنع معمول اجرا مدنظر من و گروه برنامهساز بود.» پدر و همسر بودن پژمان بازغی یکی دیگر از شروط انتخاب او برای این برنامه بود، چون میخواستند نسبت به خانواده شناخت و تجربه داشته باشد و البته حالا هم از نتیجه اجرای مسابقه بازخوردهای خوبی گرفتهاند. «مشکلی که بسیاری از پدر و مادرها در مواجهه با فرزندانشان دارند این است که نمیتوانند با کودک مثل خودش یعنی کودکانه رفتار کنند، در نتیجه همیشه از کودک انتظار دارند مانند بزرگترها رفتار کند و این از دلایل انتخاب عنوان «کودکشو» بود که در طول قسمتهای مختلف مجری اشاراتی به این موضوع داشته است.» «کودکشو» درحالی روزهای پرمخاطبی را پشتسر میگذارد که سازندگان، هدف از ساخت آن را فرزندآوری عنوان کرده بودند و حالا هم میگویند هدف اولیهشان ساخت برنامهای جذاب و پرمخاطب و ایجاد فضای گرم خانوادگی است که با بزرگسالان در ارتباط است. کودکشو در نوروز امسال با اجرای پژمان بازغی از شبکه نسیم پخش شد، مجموعهای که مثل دورهمی، شب کوک یا برنامه پرمخاطب خندوانه از نمونههای خارجی کپیکاری شده است. در این برنامه که در ۹۰ قسمت برای شبکه نسیم تهیه شده است، رقابتی بین کودکان سه تا پنجسال و والدینشان برگزار میشود و علاوه بر بخش رقابتی، چهرههایی از بخشهای گوناگون مثل بازیگران سینما، تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران، فعالان حوزه موسیقی و …هم به همراه فرزندانشان حاضر میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- در مراسم تشییع فردوس کاویانی مطرح شد: ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم/ فردوس کاویانی در قلب ما زنده است
- «مادر خوانده» با آناهیتا درگاهی به شبکه نمایش خانگی میآید
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- کدام یک از سلبریتی ها در اجرا موفق بوده اند ؟ ازگلزار و رضا صادقی تا اشکان خطیبی و پژمان بازغی
- پوستر فیلم جدید شهرام شاه حسینی منتشر شد
- واروژ کریممسیحی «وثیقه» را تدوین کرد
- گزارش تصویری از فیلم «جوجه تیغی»
- پایان تدوین فیلم مستانه مهاجر؛ اولین تصاویر «جوجه تیغی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





