مسئول بخش آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: تعداد فیلم ها برای رای گیری از ۱۰ فیلم به ۹ فیلم و در نهایت به ۵ فیلم خواهد رسید.
به گزارش سینماسینما، علی آشتیانی پور درباره آرا مردمی گفت: همانطور که در سال گذشته اعلام شده بود فیلم های برتر هر شب در آرای مردمی قرار می گیرد بنابراین ما در شب های اول همان ۱۰ فیلم برتر را معرفی کردیم اما برای اینکه شور و هیجان بیشتری ایجاد کنیم قرار بر این شد تا ۱۰ فیلم را به ۵ فیلم برسانیم.
وی ادامه داد: برای این تغییر جدید در سه شب اول ۱۰ فیلم را در آراء مردمی اعلام کردیم و بعد از آن، شروع به کم کردن تعداد کردیم و به ۹ فیلم رسیدیم و بعد به ۵ فیلم خواهیم رسید. یعنی در دو روز آخر، یک فهرست ۵ فیلمی برای رای گیری خواهیم داشت.
مسئول بخش آرای مردمی همچنین یادآور شد: رای گیری تا روز ۲۰ بهمن خواهد بود یعنی روز ۲۱ بهمن رای گیری نخواهیم داشت و برنده نهایی اعلام خواهد شد.
وی درباره روند اجرایی آرای مردمی گفت: برای رای گیری فیلم ها، تیم ۱۰۰ نفره ای داریم و تلاش ها بر این است تا بستر امنی را برای همه فیلم ها فراهم کنیم ضمن اینکه شرایط برای همه فیلم ها یکسان است اما این نکته را هم باید درنظر داشته باشیم که جشنواره در روزهای مختلف، مخاطبین مختلفی دارد و تعداد صندلی سالن ها و جایگاه جغرافیایی سالن ها نیز متفاوت است.
آشتیانی پور ادامه داد: درواقع برای رای گیری، عدالت چراغ راه ما خواهد بود و در این راه بر اساس یک جدول عمل می کنیم. در سیستم رای گیری، خانه سینما قبل از شروع جشنواره از کارشناسان این حوزه دعوت کرده بود و جلسات متعددی با آنها داشتیم که بر اساس آن داده ها وارد سیستم می شوند و دریافتی ها نتایجی است که اعلام می کنیم.
وی با بیان اینکه شرایط برای همه فیلم ها یکسان است، گفت: همه صاحبان فیلم ها با ما در تماس هستند و امکان اینکه آنها بدانند که فیلمشان در کجا رای گیری می شود وجود ندارد و همه صاحبان فیلم ها در لحظه متوجه رای ها می شوند.
آشتیانی پورهمچنین گفت: کارت های رای گیری به اندازه صندلی های سالن توزیع می شود و اگر صندلی اضافه تری به افراد تعلق گیرد، کارت رای گیری به آنها داده نخواهد شد. در واقع ستاد انتخاب بهترین فیلم مردمی، به شدت از آراء مراقبت می کند بنابراین هیچ یک از صاحبان شک در سلامت آرا نداشته باشند و ما پاسخگوی همه رای ها خواهیم بود، زیرا رای گیری بر اساس استانداردها انجام می شود.
وی ادامه داد: حتی در جدول های رای گیری نام کارگردان و تهیه کننده نوشته نشده است و تنها نام فیلم وجود دارد تا مخاطب بر اساس فیلمی که می بیند رای بدهد. نکته قابل توجه این است که حتی خود مردم و مخاطبان هم پیگیر رای دادن به فیلمی هستند که می بینند هستتد!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- سیمرغ مردمی جشنواره فجر دوباره حذف میشود؟
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اعتراض تهیهکننده فیلم «ملاقات خصوصی» به حذف سیمرغ مردمی
- توقف آرای مردمی فجر۴۰ بهدلیل عدم اطمینان از صحت و دقت نتایج نظرسنجی/حذف سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
- درخواست رئیس سازمان سینمایی برای شفافسازی؛ با تشکیل یک کمیته، شبهات آرای مردمی جشنواره فیلم فجر بررسی شود
- آخرین آمار از آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر تا ظهر ۲۰ بهمن
- تهیه کننده «شادروان»: برای سمفا دیگر آبرویی باقی نمانده است
- در نشست رسانهای «دسته دختران» عنوان شد؛ سیستم سمفا بر آرای مردمی کنترل ندارد
- اعلام پنج فیلم صدرنشین آرای مردمی در جشنواره چهلم
- سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر و حواشی امسالش
- بررسی حواشی آرای تماشاگران در جشنواره فیلم فجر
- با تغییر تهیه کننده، سریال مجتبی راعی وارد مرحله پیشتولید شد
- توضیحی درباره آرای مردمی «متری شیش و نیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





