تهیهکننده امکان مینا گفت: آیا مسئولان تصمیمگیر و اتاق فکر صدا و سیما به این مهم فکر نکردند که ممکن است پخش تیزر این فیلم توطئهای برنامهریزی شده از سوی شبکههای معاند باشد.
به گزارش سینماسینما، پس از پخش چند نوبت تیزر فیلم سینمایی «امکان مینا» از شبکه جم، رسانه ملی تصمیم گرفت تا تیزرهای فیلم را از رسانه های ملی پخش نکند.
منوچهر محمدی تهیه کننده با سابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره قطع تیزرهای تلویزیونی فیلم «امکان مینا» گفت: متاسفانه رسانه ملی در رقابت رسانهای بازی را باخته است اما نمی دانم چرا ناراحتی از این باخت را در رفتاری بسیار خامدستانه و ناشیانه بروز داده و تیزر فیلم «امکان مینا» را قطع کرده است. من به عنوان تهیه کننده پخش تیزر فیلم را به هیچ شبکه ماهوارهای سفارش ندادم آیا مسئولین تصمیم گیر و اتاق فکر صدا و سیما به این مهم فکر نکردند که ممکن است پخش تیزر این فیلم توطئهای برنامه ریزی شده از سوی این شبکه ها باشد. این شبکه ها پیش از این تیزر فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار» و «رسوایی۲» را نیز پخش کردند.
توطئه طراحی شده برای امکان مینا
وی ادامه داد: اگر ردپایی از هر نوع سفارش (فضای مجازی و رسمی) پیدا شود که از جانب ما تبلیغ فیلم به این شبکه ها سفارش داده شده من در هر محکمه ای که بگویند حاضر خواهم شد و مسئولیت این کار را می پذیرم. این رفتار سازمان صدا و سیما با این فیلم و قطع تیزر آن از رسانه ملی بازی در زمین دشمن است . بازی که طراحی کردند تا دوستان فریب این بازی را بخورند و جلوی تیزر فیلم را بگیرند.
استراتژی روشن فرهنگی وجود ندارد
تهیه کننده «زیر نور ماه» تاکید کرد: برای گرفتن آگهی یک محصول ملی که نگاهی استراتژیک دارد و موضوع آن کاملا به روز است و این را می توان از فعالیت های اخیر مریم رجوی، حضور ترکی فیصل در همایش مجاهدین خلق و… شاهد بود باید تعهدنامه امضاء کنیم! تحریم و قطع تیزر فیلم «امکان مینا» جز تاسف بسیار عمیق برای مسئولین و سیاستگذاران نمی توانم چیزی بگویم، اگر آقایان عاجزند و نمی توانند طراحی بازی رسانهای را به دست بگیرند امر دیگری است . با ساخت آثاری با مدل کارهای پرمخاطب شبکه های خارجی نشان از این مهم دارد که استراتژی روشن فرهنگی در وزارت ارشاد ، صدا و سیما و سایر بخش های وجود ندارد و ملوک الطوایفی فعالیت می شود و مدیران تنها امروز را به فردا می دوزند.
منوچهر محمدی گفت: به عقیده من اگر درباره این فیلم با موضوع خاص هر شبکه خارجی حرفی بزند به نفع ما است فیلمی که به لحاظ ساختار و بیان سینمایی قابل اعتناست و از سوی دیگر به لحاظ موضوع، فعالیت گروه منافقین در کشور را به تصویر کشیده است به نفع سیاست های ما است. باید برای اختصاص دادن چند تابلوی تبلیغاتی شهری برای فیلمی با موضوع تحرکات منافقین – که وظیفه دستگاه های مختلف است از آن حمایت کنند- گردن کج کنیم و برای تولید ملی که درباره تاریخ انقلاب است یک تعهدنامه بلند بالا امضاء کنیم که پخش تیزر آن از رسانه ملی میسر شود. تعهدنامه ای که حکم طناب دار را دارد در شرایطی که پول هم باید پرداخت کنیم . من متوجه نمی شوم در شرایط فرهنگی کشور چه اتفاقی رخ می دهد .
وی در خاتمه تاکید کرد: اتفاق اخیری که در فضای سینما شاهد بودیم ممنوع الکاری آقای میرکریمی است آیا دوستان این فیلمسار را نمی شناسند و سوابق آن را نمی دانند آیا فکر نمی کنند بازی خوردند و دشمن آن را طراحی کرده و دوستان گل به خودی می زنند؟
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
- گذر از کفتارها/ نگاهی به فیلم «داستان دستانداز»
- فیلم مینا ساداتی در بخش مسابقه جشنواره «تیرانا»
- مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- درخواست کمال تبریزی از هنرمندان
- فراخوان نخستین جشنواره ملی «فیلم اقوام ایرانی» منتشر شد
- پوستر جشنواره فیلم اقوام ایرانی رونمایی شد
- پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رونمایی میشود؛ کمال تبریزی دبیر جشنواره شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟