معاون خانه کتاب، موسسه مجری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره علت نام نبردن از اصغر فرهادی، فیلمساز و یکی از برگزیدگان این جایزه در مراسمی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، توضیح داد.
به گزارش سینما سینما ، سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال روز یکشنبه ۱۸ بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت و تقدیر از برگزیدگان آنها با حضور رئیس جمهور، به کار خود خاتمه داد.
یکی از نکاتی که تعجب اهالی رسانه را به دنبال داشت، نام نبردن از دو تن از برگزیدگان این جایزه در زمان اعلام اسامی برگزیدگان در تالار حدت جهت دریافت جوایز از دست رئیس جمهور بود. یکی از این مولفان برگزیده، اصغر فرهادی فیلمساز بود که با کتاب «هفت فیلمنامه از اصغر فرهادی» (نشر چشمه، ۱۳۹۳) در گروه «نمایش نامه» سی و سومین دوره جایزه کتاب سال، حائز رتبه برگزیده شده بود.
افشین داورپناه معاون فرهنگی خانه کتاب، موسسه مجری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا نام اصغر فرهادی که جزو برگزیدگان این جایزه بوده است، در زمان اعلام اسامی برگزیدگان جهت اعطای جوایز از دست رئیس جمهور، در تالار برده نشد؟، گفت: اسم برگزیدگان و شایستههای قدردانی در کتابچهها و همچنین اعلام خبرها آورده شده است. اما فقط اسم کسانی در برنامه جایزه کتاب سال با حضور رییس جمهوری خوانده شد که در جلسه حاضر بودند و باید برای دریافت لوح روی سن میرفتند.
این مقام مسئول در برگزاری سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: یکی از مهمانهای خارجی و همچنین آقای اصغر فرهادی اگر چه اسمشان اعلام شده ولی چون برای دریافت لوح حاضر نبودند، نام آنها در زمان اعطای برگزیدگان خوانده نشد.
همچنین محمد طباطبایی مدیر روابط عمومی موسسه خانه کتاب در توضیحی در این باره به خبرنگار مهر گفت: مطابق پروتکل تشریفات نهاد ریاست جمهوری، چنانچه برگزیده یک جایزه از جمله جایزه کتاب سال در برنامهای که رئیس جمهور حضور دارد، غایب باشد، نامش اعلام نمیشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





