کارگردان «امکان مینا» گفت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است کار قضاوت و داوری فیلم ها در آن بسیار سخت است.
به گزارش سینماسینما، کمال تبریزی که امسال با فیلم «امکان مینا» در جشنواره حضور دارد درباره این فیلم گفت: «امکان مینا» فیلمی است که در یک فضای پرنشاط اتفاق می افتد و در عین نو بودن تصویر ویژگی های جسورانه ای هم دارد.
وی در ادامه افزود: فیلم از نظر لحاظ رنگ هایی که درآن استفاده شده است ویژگی هایی دارد تا بتواند حس سی سال گذشته را به مخاطب منتقل کند به همین دلیل می توانم بگویم که «امکان مینا» به لحاظ تصویری بسیار خاص است و فرشاد محمدی نکاتی را در آن رعایت کرده است که شامل استفاده از لنزهای مختلف و مدل نورپردازی متفاوت و حتی اشیاعی که در صحنه قرار دایده ایم همه دست به دست هم داده اند تا در عین اینکه مخاطب یک فیلم مدرن را می بیند اما در آن کاملا این احساس به وجود می آید که فیلم به گذشته ای اشاره می کند که مربوط به تاریخ معاصری است که در سی سال گذشته اتفاق افتاده است.
تبریزی با اشاره به اتفاق ویژه ای که در «امکان مینا» افتاده تاکید کرد: یک کار ویژه ای را در این فیلم انجام داده ایم و منتظرم تا منتقدین درباره آن اظهارنظر کنند . این اتفاق خاص را فرشاد محمدی در فیلم به وجود آورده است که برای من بسیار جذاب بود البته این اتفاقی که در فیلم افتاده بسیار جسورانه است.
وی افزود: واقعا مشکل نحوه نمایش و کیفیت صدا همیشه در جشنواره فجر وجود دارد و هیچ سالی برطرف نمی شود در صورتی که تجهیز کردن این سالن خیلی کم هزینه تر از برگزاری جشنواره است.اگر برگزاری جشنواره کمی ساده تر شده و به کیفیت آن افزوده شود بسیار بهتر خواهد بود و همه سینماگران نیز حمایت می کنند.
کمال تبریزی درباره کیفیت فیلم های امسال جشنواره گفت: با توجه به شنیده ها و حضور فیلمسازان خوب، فکر می کنم جشنواره امسال یک سر و گردن از جشنواره سال گذشته بالاتر خواهد بود. همه در این جشنواره کارهای خاص و یژه ای انجام داده اند و همین مساله قضاوت داوران را سخت می کند اما باعث خوشحالی است زیرا هر چه تعداد فیلم های خوب جشنواره زیاد باشد امیدواری به آینده سینمای ایران بیشتر خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





