کارگردان فیلم «ایتالیا ایتالیا» میگوید علاقهای به ساخت فیلمهای کمدی بزن و بکوب مرسوم این روزهای سینما ندارد.
کاوه صباغزاده کارگردان جوان سینما که سال گذشته با فیلم «ایتالیا ایتالیا» به عنوان کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر حاضر بود، درباره ساخت دومین فیلم خود گفت: «نگارش فیلمنامه دومین اثر سینماییام را در دست دارم اما تا زمان اکران فیلم «ایتالیا ایتالیا» ترجیح میدهم ساخت فیلم دومم را شروع نکنم.»
او در همین راستا افزود: «اکران «ایتالیا ایتالیا» من را با سلیقه مخاطب و درصد رضایتش از این اثر روبرو میکند و در ادامه میتوانم با تجربه اکران این فیلم، اثر دوم خود را کلید بزنم. به همین دلیل کمی با صبر و حوصله پیش میروم و برای تولید این اثر و رساندن به جشنواره فیلم فجر عجلهای ندارم. ترجیح من بر این است که فیلمی خوب بسازم تا اینکه صرفاً در جشنواره فیلم داشته باشم.»
این کارگردان جوان در مورد تغییر زمان اکران فیلم «ایتالیا ایتالیا» تاکید کرد: «با توجه به افت کف فروش یکی از فیلمها قرار بر این شد که «ایتالیا ایتالیا» کمی زودتر اکران شود اما با خبر شدیم که بنا بر تصمیم جلسه شورای صنفی مبنی بر عدم اکران فیلمهای کمدی و شاد و فانتزی این فیلم در ماه محرم اکران نمیشود. البته من به طور قطع از این تصمیم استقبال میکنم زیرا نمیخواهم اکران اولین فیلمم با حاشیه صورت پذیرد.»
او در مورد دیده نشدن فیلم در جشنوارهها و جشنهای سینمایی افزود: «هر جشن و یا جشنوارهای سلیقه خاص داوران آن مراسم را میطلبد و من به شخصه از دیده نشدن فیلمم در اینگونه مراسم استقبال میکنم چون وقتی یک کارگردان فیلم اولی در جشنوارهها جایزه میگیرد فشارهای روی وی برای ساخت فیلم بعدی بسیار زیاد خواهد شد.»
این کارگردان فیلم اولی نظر خود در مورد سینمای کمدی روز ایران را اینگونه بیان کرد: «شخصاً هیچوقت علاقهای به ساخت این نوع از کمدی بزن و بکوب ندارم. در کل اصلاً علاقهای هم به سینمای کمدی ندارم. به عنوان مثال فیلم «ایتالیا ایتالیا» به هیچ عنوان کمدی نیست و شاید بتوان آن را فیلمی شاد و مفرح دانست که تماشاگر از دیدن آن لذت میبرد.»
صباغ زاده با اشاره به آثار سینمایی وودی آلن خاطرنشان کرد: «کمدی مورد علاقه من بیشتر کمدی مورد نظر وودی آلن است. نوعی از کمدی که سرگرم کننده بوده و شما بعد از دیدن آن فیلم با حال خوبی از سینما خارج میشوید. در این نوع از کمدی اصراری بر خنداندن شما در این نوع از آثار وجود ندارد و من هم دوست دارم فیلمهایم را در همین سبک و سیاق بسازم و چنین کمدیهایی را میپسندم.»
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گرامیداشت یاد علی انصاریان در اکران «رمانتیسم عماد و طوبا»
- رنگ و رمانس/ نگاهی به «رمانتیسم عماد و طوبا»
- کاوه صباغزاده: انصاریان خودش را همهجوره در اختیار پروژه گذاشت/ بازیگران ایرانی ریسکپذیر نیستند
- در نشست خبری مطرح شد/ سختیهای روایت «رمانتیسم عماد و طوبا»/ برای علی انصاریان دعا کنیم
- پوستر «رمانتیسم عماد و طوبا» به علی انصاریان تقدیم شد + عکس
- تیزر فیلم رمانتیسم عماد و طوبا کاوه منتشر شد + ویدئو
- پایان مراحل فنی جلوه های بصری فیلم رمانتیسم عماد و طوبا
- «رمانتیسم عماد و طوبا» برای جشنواره فیلم فجر آماده نمایش میشود
- «رمانتیسم عماد و طوبا» در آخرین مراحل فنی
- کاوه صباغزاده «رمانتیسم عماد و طوبا» را کلید زد
- کارگردان «ایتالیاایتالیا»: اگر پولی داشتیم خرج فیلم میکردیم نه پرداخت باج!
- کاوه صباغزاده در گفتوگو با سینماسینما/ اگر سارا بهرامی نبود «ایتالیا ایتالیا» را نمیساختم
- اکران خصوصی فیلم ایتالیا ایتالیا / گزارش تصویری
- تیزر فیلم «ایتالیاایتالیا» رونمایی شد/ ویدیو
- رونمایی از تیزر «ایتالیا ایتالیا» در آستانه اکران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





