کیانوش عیاری فیلم جدیدش را به یاد عباس کیارستمی کلید زد و به برخی سوالات از جمله انصراف شهاب حسینی پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان ۱۰ مهر ماه فیلم جدیدش را به نام «کاناپه» در خیابانی در تهران کلید زد و ظهر ۱۱ مهر ماه با دعوت از برخی خبرنگاران دربارهی این فیلم سخن گفت.
او با اعلام اینکه تصمیم گرفته است، «کاناپه» را با یاد عباس کیارستمی بسازد،ابتدا با لحنی شوخی گفت: چون این کار مُد شده است، آن را انجام میدهم! اما واقعیت این است که این حداقل پاسداشت برای کیارستمی از جانب یک فیلمساز است.
کیانوش عیاری تاکید کرد: ایشان نسل پیش از من است و این کار برای پاسداشت این کارگردان و نگاه یگانه ایشان انجام میشود.
عیاری که در تمام مدت زمان گفتوگویش نیمی از حرفهایش را شوخی و نیمی را به جدی میگفت، درباره انصراف شهاب حسینی و جایگزینی او با بابک حمیدیان اظهار کرد: سناریو شکل ثابتی دارد و تغییر و تحولاتی به هر حال در آن پیش میآید. با این حال او پیش از این قراردادی برای بازی در ادامه سریال «شهرزاد» داشت و ما قرار بود از ۳۰ تیرماه فیلمبرداری را به طور کامل آغاز کنیم اما این اتفاق نیفتاد و ایشان طبیعیترین تعهد خود را انجام داد و به قراردادش با سریال «شهرزاد» پایبند بود. با این حال شاید اگر ما ۲۰ روز زودتر کار را شروع میکردیم، ممکن بود میتوانست در این فیلم حضور داشته باشد چون نقش او جمع و جور بود.
او درباره نبودن ترانه علیدوستی در این فیلم هم با لحنی شوخی فقط گفت: سناریو را خواند و آن را دوست نداشت.
عیاری همچنین با اشاره به اینکه پنج سال و ۱۰ ماه از آخرین روز فیلمبرداری «خانه پدری» میگذرد که او فیلم جدیدش را میسازد،آیا حساسیتهایی روی فیلمنامه جدیدش برای بوجود نیامدن مشکلات فیلم قبلی اعمال کرده است، گفت: داستان دو فیلم با هم تفاوت دارد و موضوع «خانه پدری» حساسیتهایی داشت که دغدغه افرادی را که آماده دلواپس بودن یا برداشتهای کاذب بودند را برمیانگیخت اما «کاناپه» این طور نیست.
او با بیان اینکه فیلمنامه «کاناپه» کامل است اما ممکن است به هر حال بخشهای بداههای هم در آن وجود داشته باشد، فیلمبرداری آن را حداکثر دو ماه پیشبینی کرد و افزود: دو ماه هم زمان برای مونتاژ لازم است اما به دلیل اینکه نمیتوان همزمان مونتاژ و فیلمبرداری را انجام داد، ممکن است به جشنواره فیلم فجر نرسد و به همین دلیل هر زمان شرایط اکران آن فراهم شود، نباید آن را از دست داد.
کارگردان فیلم «خانه پدری» در پاسخ به اینکه چرا سراغ شهاب حسینی و ترانه علیدوستی رفته بوده و آیا این مسئله به دلیل حضور پررنگ این روزهای این دو بازیگر در کنار هم است؟ این طور پاسخ داد که فکر میکنید که من چقدر متمایل به استفاده از چنین شرایطی باشم!
کیانوش عیاری درباره تاخیر در آغاز فیلمبرداری اظهار کرد: قرار بود اواخر آذرماه سال قبل فیلمبرداری شروع شود اما مشکلات توأمان مالی، سناریو، شرایط و حتی حال و حوصله دست به دست هم داد تا به تابستان امسال موکول شود و بعد هم به پاییز رسیدیم و ناخواسته به فصل جالبی رسیدیم که فیلمنامه آن را میطلبید.
در «کاناپه» مهدی هاشمی، ابوالفضل پورعرب و بابک حمیدیان از جمله بازیگرانی هستند که به ایفای نقش میپردازند.
کیانوش عیاری این فیلم را در یک آپارتمان جمع و جوری میسازد که قرار است در آن داستانی درباره ارتباط دو خانواده روایت شود که وجود یک کاناپه سرمنشا مشکلاتی بین آنها میشود.
این کاناپه که به تازگی هم خریداری شده و هنوز برای فیلمبرداری آماده نشده، قرار است به یک کاناپه کهنه تغییر شکل بدهد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- وقتی از سینمای حرفه ای و اصیل حرف می زنیم
- روزنامه فرهیختگان : فیلم پروین تبدیل به یک بیوگرافی متوسط شده
- عمارت روبرو برگزار میکند؛ سومین دوره «چشم در چشم» با رخشان بنیاعتماد
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- برگزاری هفتمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز با مشارکت همراه اول
- فیلم رسولاف میان بهترین فیلمهای غیرانگلیسی/ اعلام برندگان انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا
- در جشنواره فیلم گوتبورگ سوئد؛ ژولی دلپی جایزه یک عمر دستاورد هنری میگیرد
- نشست رسانهای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ دبیر جشنواره: به حواشی توجهی ندارم/ مشارکت ۲۸۱ هنرمند در جشنواره چهل و سوم
- انتقاد از سانسهای محدود فیلمهای غیرکمدی؛ کدام فیلمهای کمدی و جدی در هفته گذشته پرفروش بودند؟
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ اعلام آثار مسابقه کوتاه داستانی
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- دردم از عشق است و درمان نیز هم
- تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت حسن تدبیر در پایهگذاری سایت ارتباطی امیرآباد دشتروم
- فوت دو بازیگر تئاتر؛ علی رشوند و مریم منصوری درگذشتند
- «۲۱ گرم»؛ وزنِ روح
- بهرهبرداری از سایتهای روستایی جدید همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد با دستور وزیر ارتباطات
- گیشه سال سینما در تسخیر انیمیشن و دنبالهها/ ۱۰ فیلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۲۴
- اکران مردمی فیلم علت مرگ: نامعلوم / گزارش تصویری
- درخواست نعمتالله از مسئولان جشنواره فجر: «قاتل و وحشی» را یک سانس در کوچکترین سالن جشنواره اکران کنید
- دستیابی ارزش بازار سلامت دیجیتال جهانی به ۸۵۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰
- آغاز پویش قرعهکشی جایزه بزرگ همراه اول ویژه تمامی استانها
- فیلمی توقیفی که بعد از ۳ سال سریال میشود
- کارگردان «نیم رخ» با «دو سی» به شبکه نمایش خانگی آمد
- فیلمسینمایی «عکس»؛ تلاشی برای بازخوانی جایگاه انسان مدرن در جوامع سنتی
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- احمد صدری سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن