کاندید جایزه بزرگ فستیوال its هلند بعد از شش سال روی صحنه می رود.
به گزارش سینما سینما به نقل از روابط عمومی گروه نمایش، “پرسه های موازی” نوشته وکار پیام لاریان، پس از شش سال از تولید آن در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می شود.
این نمایش جوایز متعددی را از فستیوال های داخلی و خارجی دریافت کرده و الهام نامی، آسو بهاری و بهروز خرم در آن به ایفای نقش می پردازند.
پرسه های موازی؛ متاثر از هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص افزایش چشمگیر خودکشی در جهان و بر اساس یک داستان واقعی در ایران نوشته شده است.
لاریان در خصوص موضوع این نمایشنامه با انتقاد از فضای مبهم آماری و بی توجهی نهادهای فرهنگی، نظارتی و اجتماعی گفت: هر سه شخصیت پیچیده ی این نمایشنامه کاملا واقعی اند، شخصیت هایی که با داستانهایشان هر تماشاگری را درگیر می کنند.
بنا بر این گزارش؛ پرسه های موازی تا کنون توانسته در اجراهای محدود جشنواره ای نظر مثبت مخاطبین را به خود جلب کند اما در طول شش سال گذشته علیرغم پیگیریهای متعدد گروه جهت اجرای عمومی نمایش در ایران با دربهای بسته و مخالفت مسئولین مواجه بوده است.
بنا به گفته ی عوامل این نمایش، برچسب سیاه نمایی دلیل اصلی این مخالفت ها و به تعبیری توقیف چندساله ی این اثر موفق در فستیوال های جهانی بوده است.
تاکنون از کشورهای متعددی برای اجرای پرسه های موازی دعوت به عمل آمده است.
در خلاصه داستان پرسه های موازی آمده است: “جاده ساوه، دوازده کیلومتری تهران، سه نفر یه شب دور هم جمع می شن و شروع می کنن به یه جور بازی؛ این داستان نمایشنامه ی منه، داستان بازیِ آئینیِ مردن”
عوامل پرسه های موازی عبارتند از: تهیه کننده: سجاد افشاریان، طراح صحنه و نور: سعید حسنلو، مدیر پروژه: سعید زارعی، گروه کارگردانی: مجتبی کاتوزیان، نرگس نره ای، برنامه ریز: رحیم علی بالایی، موسیقی و طراحی صدا: فربد مایین، صدابردار: رامتین شعبانیان، طراح گرافیک: فرانک ایرانی، عکاس: شاهین آزما، مشاور رسانه ای: سام بهشتی، ساخت تیزر: محمدابرهیم عزیزی، نرگس نره ای، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، امور بین الملل: کاملیا غزلی.
“پرسه های موازی”، از ۱۹ شهریور با رونمایی از کتاب این نمایشنامه که اخیرا توسط نشر افراز چاپ و منتشر شده، ساعت ۲۰:۳۰ و با مدت زمان ۶۰ دقیقه اجراهای خود در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی را آغاز می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





