مهدی کرم پور معتقد است: بعید بدانم فیلم «پایان خوش» میشائیل هانِکه موفق به کسب نخل طلای سوم این کارگردان از کن شود.
به گزارش سینماسینما، این فیلمساز که در جشنواره فیلم کن به سر میبرد پس از اولین نمایش این فیلم به خبرنگار ایسنا گفت: «پایان خوش» فیلمی بود که مثل بسیاری از فیلمهای این سالهای اخیر در دقیقه ۷۰، ۸۰ قصه اش شروع میشود اما خیلی زود به پایان میرسد و رها میشود.
وی ادامه داد: فیلم با یک تصویر از جامعه مدرن شرع میکند و از فیس بوک، اینستاگرام، ایمیل و فیلمبرداری سلفی اشارات روز دارد که برای فیلمسازی در این سن و سال بسیار جالب بود. این فیلم بحران خانوادگی را نشان میدهد که از دو نسل قبل از پدر بزرگ، پدر و بچه کوچک گرفتار شده در یک بحران جامعهای که به اخلاقیات تکنولوژیکی نزدیک میشود اما فیلم در پایان از گفتن قصه کامل خودش عاجز میماند.
کرم پور افزود: ممکن است فیلم در برخورد با مخاطب آن را راضی نکند اما قطعا لحظات درخشانی دارد و بعضی اوقات به طنز نزدیک میشود. برخی منتقدان هم کار پسندیدند و در سالن تشویق کردند اما فکر نمی کنم نمره بالایی بیاورد.
این فیلمساز با بیان اینکه بعید است «پایان خوش» سومین نخل را برای میشائیل هانِکه به همراه بیاورد گفت: هنوز بهترین فیلم از نظر من «لاولس» کار فیلمساز روسی است و در رتبه بندی منتقدان هم بالاترین رتبه را دارد.
اولین نمایش این فیلم که روز گذشته ساعت ۱۹:۳۰ به وقت فرانسه انجام شد با استقبال زیادی همراه بود و از ساعتها قبل صف طولانی مقابل سالن دبوسی تشکیل شده بود.
«میشائیل هانکه» کارگردان اتریشی از سرشناسترین چهرههای حال حاضر این جشنواره است که پیش از این دو بار با فیلمهای «روبان سفید» و «عشق» نخل طلا را در کارنامه دارد و امسال قصد دارد با فیلم «پایان خوش» نام خود را به عنوان تنها کارگردان تاریخ برنده سه جایزه اصلی کن ثبت کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- پایان اکران فیلمهای نوروزی/ دبیری مهدی کرمپور در شورای صنفی نمایش
- «پایان خوش» برای بازنشستگی/ برنده ۲ نخل طلا و یک اسکار دیگر فیلم نمیسازد
- واکنش انتقادی مهدی کرمپور به اظهارات محمدمهدی اسماعیلی، گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد
- همیشه قطار بعدی می آید / نگاهی به فیلم «سوفی و دیوانه»
- از شایعه حضور مهران مدیری تا جنجال رشیدپور/ نگاهی به آنچه دو سال بر «هفت» گذشت
- رونمایی از پوستر «سوفی و دیوانه» با تصویری از امیر جعفری + عکس
- اکران «سوفی و دیوانه» مهرماه در گروه کورش
- واکنش توییتری مهدی کرم پور به رکورد شکنی فیلم هزار پا همزمان با افزایش قیمت دلار
- روایت مهدی کرم پور از ماجرای ۱۸ تیر و مشهور ترین سارق ریش تراش در جهان!
- روایت مهدی کرم پور از شبی که مردم با پلیس رقصیدند
- تحلیل مهدی کرم پور درباره جوایز پناهی و علی عباسی درکن /ضد حمله فرانسوی به ترامپ
- انتقاد مهدی کرم پور از بد سلیقگی و اشتباه استراتژیک در پخش به وقت شام وپایتخت
- «هانکه» سریال تلویزیونی میسازد
- چهرههای سرشناسی که از اسکار فیلم خارجی بازماندند/ از آنجلینا جولی تا هانکه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





