کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان سینمای ایران این روزها مشغول مراحل پیش تولید و تست گریم پروژه سینمایی «کاناپه» است، فیلمی که قرار است بعد از ۵ سال بسازد.
به گزارش سینماسینما، کیانوش عیاری پس از حواشی اکران فیلم سینمایی «خانه پدری»، در سکوت کامل خبری سراغ پروژه سینمایی «چاله چوله» رفت و قرار بود آن را با حمایت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در اهواز بسازد.
مشکلات کمبود بودجه باعث شد که ساخت «چاله چوله» منتفی شود تا عیاری بار دیگر سراغ فیلمی اجتماعی به عنوان «کاناپه» برود.
وضعیت قرارداد بازیگران اصلی این پروژه هنوز مشخص نیست وعیاری در سکوت خبری کارش را شروع کرده است.
«کاناپه» این روزها در مرحله پیش تولید و تست بازیگران قرار دارد. عیاری برای بازیگر زن جوان فیلم در فاصله سنی ۲۲ تا ۲۷ سال فراخوان بازیگری داده است.
حسن آقاکریمی مدیرتولید، شاهرخ دستورتبار مجری طرح و شبنم عرفی نژاد برنامه ریز و دستیار کارگردان از عوامل قطعی این پروژه هستند.
تست بازیگری کیانوش عیاری از صبح یکشنبه از تاریخ ۲۲ شروع شده است و تا ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۴ ادامه خواهد داشت. در روز اول نزدیک به هفتاد مراجعه کننده برای تست بازیگری این پروژه سینمایی به دفتر بشرا فیلم حضور یافتند.
«خانه پدری» آخرین اثر سینمایی کیانوش عیاری سه سال قبل در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر با واکنشهای متفاوتی اکران شد. این فیلم هم از آن دست آثاری است که اجازه اکران گرفت ولی بعد از یک روز، از پرده سینماها به پایین کشیده شد.
کیانوش عیاری، طراح سبک جدیدی از واقعیتگرایی در سینمای اجتماعی ایران است و ساختههای او معمولا، کنجکاویبرانگیز هستند.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





