بررسی آمار فروش فیلمهای روی پرده نشان میدهد که تعداد بلیتهای فروخته شده در گیشه از فروش آنلاین بیشتر بوده است و این موضوع درباره تنها فیلم جدید این روزها یعنی «زنها فرشتهاند ۲» نیز صدق میکند.
به گزارش سینماسینما براساس آمار درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا), فیلم «زنها فرشتهاند ۲» به کارگردانی آرش معیریان پس از یک هفته اکران به فروش ۱۲۵ میلیون تومانی رسید. این فیلم تا لحظه ارسال این گزارش حدود هشت هزار بلیت فروخته که به نظر میرسد همانند دیگر فیلمها، بیشتر خریدارهایش احتمالا بدون برنامهریزی قبلی و با گذر از مقابل سینما برای تماشا ترغیب شدهاند.
فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت که اخیرا شورای صنفی نمایش به درخواست تهیهکننده – رسول صدرعاملی – برای توقف اکران رضایت داد، پس از ۳۰ روز نمایش، با حدود ۱۴۰ هزار نفر تماشاگر فروش دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومانی را در پایان اکران خود ثبت کرده است.
فیلم «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی هم در این حدود یک ماهی که پس از بازگشایی سینماها روی پرده رفته، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته است.
«یلدا»ی مسعود بخشی پس از چهار هفته اکران حدود ۹ میلیون تومان، مستند «جایی برای فرشتهها نیست» سام کلانتری حدود ۶.۵ میلیون تومان و مستند «صحنههایی از یک جدایی» وحید صداقت چهار میلیون تومان فروش داشتهاند.
قرار بود از چهارشنبه هفته قبل یعنی یکم مردادماه فیلم «آنجا همان ساعت» سیروس الوند نیز در سینماها اکران شود ولی این فیلم هنوز آماده نیست. با این حال مرتضی شایسته – دبیر شورای صنفی نمایش – از اعلام آمادگی چند فیلم جدید برای اکران خبر داده که در جلسه هفته آینده این شورا، وضعیت اکران آنها مشخص خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آمار فروش سینمای ایران تا ۱۵ تیر ماه
- فسیل ۳۰۰ میلیاردی شد
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- سینماهای پرفروش فصل بهار معرفی شدند
- «شهر هرت» دو روزه، میلیاردی فروخت!/ جدیدترین آمار فروش و تماشاگران سینما پس از اکران هفت فیلم جدید
- چهار فیلم جدید در دو روز ۳۰۰ میلیون فروختند/ استقبال سرد مخاطبان و انصراف پخشکنندهها از اکران فیلمها
- کمتر از ۵۰ هزار نفر تماشاگر؛ سهم پنج فیلم جدید اکران شده
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- فیلمنامه «شنای پروانه» از اسپانیا جایزه گرفت
- موفقیت سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم ولز/ «کشتارگاه» و «شنای پروانه» جایزه گرفتند
- گفتوگو با محمد کارت، کارگردان «شنای پروانه»/ جبر تو را نمیسازد تو هستی که شرایط را میسازی
- عبور از باتلاق/ نگاهی به فیلم «شنای پروانه»
- «شنای پروانه» به صورت آنلاین اکران میشود
- شیرجه بلند
- عذاب وجدان تماشاگرانی که نسخه غیر قانونی شنای پروانه را دیده اند و پیشنهاد محمد کارت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری