کیهان ملکی گفت: بازیگری تنها شغلم است و منبع درآمد دیگری ندارم. در گذشته فرصت های شغلی در حرفه ما به لحاظ کمی آمارهای بالاتری داشت و متقاضی در این حجم و حد نبود.
به گزارش سینماسینما، کیهان ملکی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت های هنری خود گفت: متاسفانه مدتهاست کار تصویری به من پیشنهاد نشده یا شرایطش برای من مهیا نبوده است. تعداد پیشنهاداتی که به من شده مانند دیگر همکاران کم بوده، شرایط نقش و حضور در اثر با من منطبق نبوده و زمان مناسبی نبوده است.
وی در همین راستا افزود: برخی آثار پیشنهاد شد اما توانایی پرداخت دستمزد بازی ام را نداشته اند یا متن ها جالب نبوده است، البته من سخت پسند هم نیستم ولی این به این معنا نیست که گزینه های پیشنهادی گلخانه ای و ویترینی نشده است.
این بازیگر درباره وضعیت هنرمندان اظهار کرد: بسیاری از هنرپیشه هایی که در حال حاضر مشغول فعالیت اند به حق توانمندند و من از آنها می آموزم. بسیاری از هنرمندان نه تنها در حرفه بازیگری بلکه در تمام حرفه ها، خانه نشین شده اند که من علت این مشکل را سوءمدیریت و انحصارطلبی می دانم. برخی ها نام این کار را مافیا می نامند البته من نمی دانم این نام چقدر در اینجا درست به کار می رود. متاسفانه من جزو آنهایی هستم که سن و سالم اجازه نمی دهد که قصد پیگیری و پیشنهاد دادن برای بازی داشته باشم.
ملکی با اشاره به فعال بودن خود در فضای مجازی افزود: من اظهار نظرات بازیگران در فضای مجازی را کاملا شخصی می دانم و هر کسی هر زمان دوست دارد می تواند اظهار نظر کند. ممکن است هنرمند در فضای مجازی در دوره ای فعالتر و در یک دوره ای غیرفعال باشد. باید فرهنگ استفاده از این فضا را آموزش داد و فضایی نیست که هر کسی درباره حوزه تخصصی خود در آن اظهار نظر کند و مدل گسترده تر و عمومی تری دارد.
وی درباره نقش هایی که در ذهنش مانده و از آن یاد می کند توضیح داد: صادقانه می گویم که از هیچ کدام از نقش ها یاد نمی کنم و برخی نقش ها را وقتی مردم از آن می گویند یادم می آید. من در مجموع نزدیک ۶۰ اثر بازی کرده ام و معمولا مردم درباره اثری که بیشتر دیده اند بیشتر نظر می دهند. این حرف ها گاهی سبب می شود که خاطره های آن اثر را مرور کنم.
ملکی در خصوص اینکه آیا شغل دیگری در کنار بازیگری دارد یا خیر تصریح کرد: بازیگری تنها شغلم است و منبع درآمد دیگری ندارم. در گذشته فرصت های شغلی در حرفه ما به لحاظ کمی آمارهای بالاتری داشت و متقاضی در این حجم و حد نبود اما در حال حاضر نسل جدید وارد شده، متقاضی بیشتر شده است و متاسفانه تعداد تولیدات هنری کاهش یافته.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته





