فیلم سینمایی «بهت» با پخش کنندگی هدایت فیلم در شهریور ماه اکران می شود.
به گزارش سینماسینما، عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «بهت» درباره زمان اکران این فیلم گفت: پروانه نمایش فیلم صادر شده و پخش آن هم به دفتر هدایت فیلم رسیده است.
به گفته وی، این فیلم در شهریورماه به نمایش گذاشته می شود.
رافعی در پایان گفت: با توجه به اینکه این روزها تعداد آثار سینمایی زیاد و تعداد سینماها کم است دیگر به این فکر نمی کنیم که چه زمانی برای نمایش یک فیلم مناسب است از همین رو هر زمانی که برای اکران عمومی یک فیلم اعلام می شود، باید غنیمت بشماریم زیرا اگر این زمان هم از دست برود دیگر نمی شود در فرصت بعدی آثار را اکران کرد.
این فیلم درباره ۲ زن از ۲ طبقه اجتماعی متفاوت است که هر ۲ تصمیم یکسان می گیرند و «بهت» این تصمیم یکسان را در ۲ طبقه تحلیل می کند. این فیلم تصمیم گیری درباره بچه دار شدن یا نشدن را بررسی می کند که در طبقه متوسط و طبقه پایین جامعه امروز ایران کاملا معنی دیگری دارد.
«بُهت» با فیلمنامه ای از عباس رافعی، موضوع اجتماعی دارد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «زوجی از قشر متوسط ایران امروز، پس از ۲۰ سال فراق اکنون که همدیگر را یافته اند برای تحکیم این عشق، سرنوشت بچه هایشان را با زوجی از طبقه پایین جامعه گره می زنند، غافل از اینکه این آغازی برای فروپاشی هر ۲ خانواده است.»
عوامل و دست اندرکاران «بهت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: عباس رافعی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر تولید: امیر نشاط، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: محمدرضا میرزا محمدی، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، تدوین: مستانه مهاجر، آهنگساز: فردین خلعتبری، صداگذار: علی ابوالصدق، برنامه ریز: مجید کرباسیان، دستیار اول کارگردان: علی نشاط، دستیار اول فیلمبردار: محمد عزت خواه، عکاس: مجید خمسه، منشی صحنه: آزاده مسیح زاده، مدیر تدارکات: شهرام شاهرخ، محصول موسسه سینمایی هدیه فیلم، تهیه کننده: محمد نشاط. بازیگران: مهتاب کرامتی, رعنا آزادی ور, علیرضا آقاخانی, محمد رضا رهبری.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غیبتِ موجّه»؛ در انتهای کوچهی بُنبست!
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتقاد رافعی از شوراهای پروانه ساخت و نمایش/ بحث خودی و غیرخودی در سینما به راه افتاده است
- «غیبت موجه» در مرحله صداگذاری ساخت موسیقی
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با عباس رافعی
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه با هم هستیم» سبقت گرفت/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
- شکست «دختر شیطان» در گیشه، «ما همه باهم هستیم» در اوج/ گزارش فروش هفتگی سینما
- زمان اکران «زهرمار» جواد رضویان مشخص شد
- انتقاد نوید محمدزاده از وضعیت اکران فیلم «سرخپوست»
- واکنش داروغهزاده به تبلیغات فریبنده و تخریبی برای فیلمهای روی پرده
- جواد نوروزبیگی: آینده پخش فیلم در سینمای ایران خطرناک است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





