گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار ضمن مرور برخی دشواریهای نقشآفرینی در این فیلم، تأکید کرد، حاصل کار ارزش تحمل این سختیها را داشت.
گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار که در بخش نقش مکمل زن به فهرست نامزدهای سیمرغ در سیونهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده بود، درباره تجربه حضور در این فیلم سینمایی بیان کرد: نقش من در «ابلق» خیلی متفاوت بود و گریم سنگینی داشتم، من در تیرماه و در آن هوای گرم چنین گریمی داشتم، گریمور حداقل سه ساعت روی صورتم کار میکرد، ضمن اینکه کلاهگیس آزاردهندهای هم داشتم که شرایط را برایم غیرقابل تحمل میکرد ولی به دلیل عشق و علاقهام به کار و همچنین همکاران بسیار خوبی که داشتم این کار میسر و باعث شد سختیها را به جان بخرم.
وی افزود: برای این نقش گویشهای دیگر هم در نظر گرفته شده بود ولی در نهایت گویش قمی انتخاب شد. خانم آبیار هم سه ماه با من کار کرد تا لهجه و نقش درست از آب دربیاید.
این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: ما در کوران کرونا سر صحنه میرفتیم ولی یک تیم پزشکی داشتیم که سلامتی بچههای تیم را چک میکردند، به جز یکی دو نفر از هنروران که دچار بیماری شدند و پروژه را ترک کردند، بقیه در سلامت کامل بودند.
معینی درباره لوکیشن تصویربرداری این فیلم هم توضیح داد: منطقهای که ما در آن کار میکردیم زورآباد فرحزاد بود و کار در آنجا بسیار سخت بود. خلافکاران زیادی در آن منطقه حضور داشتند یعنی به قدری استرس و اضطراب داشتیم که به صورت حفاظت شده کار میکردیم. از هر لحاظ در معرض آسیب بودیم. مثلاً خلافکاران میآمدند و با ما درگیر میشدند، یادم هست قاچاقچیان میگفتند اینجا جای خواب ماست اما شما آمدهاید و فیلم بازی میکنید. درواقع با حضور ما بازار کار آنها کساد شده بود از همین رو ما را اذیت میکردند.
این بازیگر ادامه داد: یکی از اذیتهای این خلافکاران این بود که یک روز آمدند و یکی از درختها را قطع کردند، آن درخت روی پای من افتاد و پایم شکست یعنی آن شکستگی که در فیلم میبینید واقعی بود. این امر باعث شد تدابیر امنیتی ببینند تا شرایط مصون شود. ضمن اینکه اکثر فیلم در تپهها روایت میشد که رفت و آمد را بسیار سخت میکرد.
وی در پایان گفت: موضوع فیلم متفاوت بود و حالا که حاصل کار را در جشنواره دیدم، معتقدم ارزش آن را داشت چهار ماه در فضایی که پر از درد و مشکلات بود بمانیم و کار کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- جوایز ادبی و دوستان و دشمنان واقعی
- انتقاد نویسنده روزنامه اعتماد از جشنواره سینما حقیقت : اغلب آثار شلخته و پروپاگاندایی بودند
- بلا گردان / در حاشیه مستند «ضد قهرمان»
- کوتاه درباره «ملاقات با جادوگر» لمپنیسم سینمایی!
- بازدید معاون اول رییسجمهور و وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول