عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است حاشیهها نباید بر آثار سینمایی سایه یبندازد و مانع شود که مسئولان ذیربط در دستگاههای هنری و سینمایی در فضایی بیهیاهو و بدون فشار به تصمیمگیری درباره آثار سینمایی بپردازند.
به گزارش سینما سینما ،سید رمضان شجاعی کیاسری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رویکرد دستگاههایی که نقش حاکمیتی را در فضای فرهنگ و هنر کشور دارند به آثار تولیدی توسط هنرمندان باید به گونهای باشد که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «جذب حداکثری، دفع حداقلی» در آن مشاهده شود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید فضاسازیها و حاشیهها پیرامون یک اثر سینمایی بر مخاطبان و تماشاگران عام آن تاثیرگذار باشد ولی شایسته نیست کسانی که مسئولیتی در امور سینمایی دارند، بدون تماشای یک فیلم به اظهارنظر درباره بودن یا نبودن آن در یک رویداد هنری مانند جشنواره فیلم فجر بپردازند و لازم است تصمیمگیریها در فضایی بیهیاهو و بدون فشار صورت گیرد.
وی بیان کرد: متاسفانه فضایی در حوزه فرهنگی و هنری کشور حاکم شده که به سلیقه شخصی خود خطوط قرمزی برای آثار هنرمندان میگذارد یا آنها را پررنگتر میکند؛ در صورتی که این کارها موجب سرخوردگی جامعه هنرمند کشور که با تمام سختیها و محدودیتها به حضور فعال در این عرصه مشغول است، میشود.
شجاعی کیاسری ادامه داد: اگرچه من فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» را ندیدهام ولی معتقدم فارغ از آنکه فیلم دارای چه محتوایی است، باید به احترام تلاشی که برای ساخت این اثر صورت گرفته، هئیتهای انتخاب جشنواره فیلم فجر حداقل در یکی از دورههایی که کارگردان این اثر درخواست شرکت در جشنواره را داشته، به تماشای آن مینشستند.
وی تاکید کرد: نباید درگیر نامها و عنوانها شد و آثار هنری و هنرمندان کشور را با انگ و برچسب از ادامه فعالیت در عرصههای مختلف ناامید کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کمرنگ شدن سلیقهها و برخوردهایی از این دست میتواند سینماگران را برای فعالیت هرچه بهتر در چارچوب قوانین و مقررات کشور راغبتر سازد.
به گزارش سرویس فرهنگی خانه ملت، در شرایطی که دبیر جشنواره فیلم فجر معتقد است «آشغالهای دوستداشتنی» به دلیل آنکه در دورههای قبلی جشنواره ارائه شده بود، نتوانسته در این دوره حضور داشته باشد، دست اندرکاران آن میگویند این فیلم در هیچ دورهای از جشنواره و توسط هیچ هیات انتخابی دیده نشده و هیچ صورتجلسهای در این زمینه وجود ندارد./
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش فرمانآرا پس از تماشای «آشغالهای دوست داشتنی»
- در ستایش ماندن
- مستغاثی :اکران«آشغال های دوست داشتنی» خللی در روند نظام ایجاد نکرده است
- روزنامه جوان : آشغالهای دوست داشتنی اگر همان سال تولید اکران می شد هم هیچ اتفاق خاصی نمیافتاد
- آشغال هایی که ایران آن ها را دوست دارد/نگاهی به فیلم آشغالهای دوست داشتنی
- محسن امیر یوسفی: فیلمساز توقیفی مثل زن بارداری است که اجازه وضع حمل به او نمیدهند
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
- مهرزاد دانش :آشغالهای دوستداشتنی را از پشت پلکهایی لبریز از اشک دیدم
- فیلم امیریوسفی یک هزارم فیلمهای انتخاباتی بعضی کاندیداها را هم نشان نمی دهد
- دولت دوازدهم کدام فیلمها را میخواهد از توقیف خارج کند؟/ اسامی فیلمهای توقیفی
- درباره امضای هرساله درخواست نمایش فیلم امیریوسفی/ بهترین سالهای زندگی او
- گفتوگو با «محسن امیریوسفی»: ناصر تقوایی شناسنامه سینمای ایران است
- جواد شمقدری: آشغالهای دوست داشتنی توانسته موقعیتی را ایجاد کند که مصداق کرسیهای ازاداندیشی مطالبه رهبر باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





