در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» ساختهی فریال بهزاد، بزرگداشت فاطمه معتمدآریا بازیگر فیلمهای چون «گیلانه»، «روسری آبی» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در این مراسم که دوشنبه ۲۵ مرداد در فرهنگسرای «اندیشه» برپا شد، ضمن رونمایی از فیلم سینمایی «حریر» از تلاشها و فعالیتهای انساندوستانهی فاطمه معتمدآریا هم تقدیر شد.
فاطمه معتمدآریا بعد از دریافت لوح تقدیر از عوامل فیلم، با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: میخواهم از دو نفر که اولین فیلمهایم را با آنها کارکردم یعنی سیامک شایقی و سیروس الوند و همچنین از بهرام دهقانی که اولین فیلم مرا مونتاژ کرد و من سینما را با دستان او آموختم نیز قدردانی کنم.
بازیگر «گیلانه» در بخشی از سخنانش با بیان اینکه از “آدمها” بی مهری ندیده است، ادامه داد: تمام ارزش ما آدمها به مهری است که به همدیگر میورزیم و اگر کسی این مهر را نمیبیند باید به حالش حسرت خورد و برایش دلسوزی کرد که از این نعمت بزرگ انسانی محروم است.
سیروس الوند کارگردان سینما نیز در سخنانی دربارهی معتمدآریا مطرح کرد: دخترم “ماهور الوند” الان مشغول تحصیل تئاتر است و در سینما هم فعالیت میکند؛ اگر امثال او الان کار میکنند از برکت وجود فاطمه معتمدآریاست. او شبیهی در سینمای ما ندارد که بگویم “معتمدآریاها”؛ او این باور غلط را که زن عروسک و مانکن است را در سینمای ما از بین برد و این بزرگترین خدمتی بود که به سینمای ما کرد.
احترام برومند بازیگر سینما و تئاتر نیز با بیان اینکه خوشحال است که سیمین (معتمدآریا) را از هجدهسالگی روی صحنه دیده است و در این مدت نیز شاهد رشد و بالندگی او بوده است،ادامه داد: اولینبار سال ۶۰ بود که او را در نمایش «یک جفت کفش برای زهرا» بر صحنه دیدم و با خود گفتم عجب هنرپیشهای متولد خواهد شد و همینطور هم شد.
او دربارهی فریال بهزاد کارگردان فیلم «حریر» نیز در سخنانی گفت: “فریال” از سینماگرانی است که سالها فعالیت مستمر داشته و چندسال یکبار هم یک فیلم ساخته و بیشتر کار او در حوزی کودکان بوده و با سختی و مشکلات این کارها را انجام داده است.
سیامک شایقی نیز با اشاره به اینکه همزمان با معتمدآریا وارد سینما شده است، گفت: از دیدن اینکه او مدارج ترقی را طی میکند لذت میبرم و هنوز هم منتظر کارهای بزرگ او هستم.
او دربارهی کارگردان فیلم «حریر» هم ادامه داد: فریال بهزاد از فیلمسازان بیادا و بیادعاست و از کسانی است که تاحالا قدرش داشته نشده و امیدوارم با این فیلم قدر او شناخته شود.
فریال بهزاد نیز در سخنانی دربارهی فیلم جدیدش اظهار کرد: «حریر» فیلمی اجتماعی دربارهی سلامتی است که از مسائل مهم جامعه است و من تمام تلاشم را انجام دادم تا مخاطب از دیدن آن لذت ببرد. در این فیلم موضوعی مطرح شده که تا به حال در سینمای ایران به آن پرداخته نشده است. هر تهیهکنندهای مایل نیست یک فیلم اجتماعی در حوزهی سلامت را تهیه و در آن سرمایهگذاری کند، چون ممکن است نتواند فروش بالایی داشته باشد اما غلامرضا آزادی این کار را کرد.
در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» به نویسندگی و کارگردانی فریال بهزاد و با تهیهکنندگی غلامرضا آزادی، تمامی عوامل فیلم حاضر بودند و پس از مراسم بزرگداشت معتمدآریا به همراه علاقهمندان حاضر در سالن به تماشای فیلم نشستند.
ژاکلین آواره، علیرضا جلالی تبار، امیر صالحیزاده، روشنک عجمیان، آرزو ابیزاده، الهه شیرازی، فرشته آلوسی، مجید مهدی زاده، نورعلی فرهادی و… از جمله بازیگران فیلم سینمایی «حریر» هستند.
منبع خبرگراری ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- فریال بهزاد؛ کاربلد و دغدغهمند
- تجلی فانتزی و تخیل در آثار فریال بهزاد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
- گزارش رونمایی از تندیس علی نصیریان در موزه سینما/ نسل تکرارنشدنی در بازیگری + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار