فیلم عاشورایی «رستاخیز»، شانزدهم اسفند همزمان با سالروز میلاد حضرت عباس (ع) به صورت برخط (آنلاین) نمایش داده میشود.
به گزارش سینماسینما، پس از ۸ سال که از نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر میگذرد، این فیلم قرار است بالاخره به صورت عمومی نمایش داده شود.
«رستاخیز» البته پیشتر و در تابستان ۱۳۹۴ در سینماهای کشور اکران شد اما بلافاصله با انتقادهای برخی مراجع تقلید مواجه و از پرده سینماها پایین کشیده شد. این انتقادها به نمایش چهره حضرت عباس(ع) در این فیلم بود.
احمدرضا درویش در آخرین ساخته خود زیر بار اصلاح فیلم و پوشاندن چهره حضرت عباس(ع) با نور نرفت تا این فیلم با داشتن ۸ سیمرغ بلورین از جشنواره فجر، همچنان فرصت نمایش عمومی نیابد. فیلمی که هزینه بالایی برای ساخت آن شد و از ۴۰ درصد سهام بخش خصوصی آن، ۳۰ درصد متعلق به سرمایهگذاران غیرایرانی است.
نسخه اولیه «رستاخیز» با انتقادهایی همراه بود، اما پس از آن، نسخه دیگری از فیلم تدوین شد که بسیاری از ایرادات نسخه اولیه را نداشت. خوشبختانه نسخه دوم همانند نسخه اول دچار قاچاق نشد و از اینترنت سر در نیاورد.
حالا پس از گذشت ۹ سال از ساخت «رستاخیز» ـ فیلمی که یک دهه زمان صرف تولید آن شده ـ قرار است این اثر به صورت آنلاین و از طریق تارنمای حلال چنل به نشانی www.halalchanel.com اکران شود. این اکران با چهارم شعبان زادروز فرخنده حضرت عباس(ع) همزمان است.
هنوز جزئیاتی درباره مبلغ بلیت این فیلم اعلام نشده است اما با توجه به مدت زمان فیلم و پروداکشن بزرگ آن، پیشبینی میشود مبلغی بیش از سایر اکرانهای آنلاین باشد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- خاطره پژمان بازغی از خطری که چشمش را در فیلم دوئل تهدید کرده بود
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- وزیر ارشاد: برای رفع موانع ارائه “رستاخیز” در شبکه نمایش خانگی گفتوگوهایی انجام شده است
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
- اکران «رستاخیر» برای خانواده فرماندههان شهید
- آثار «احمدرضا درویش» نقد و بررسی میشود
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
- از ملاقلیپور تا احمدرضا درویش/ سینماگرانی که درباره فتح خرمشهر فیلم ساختند
- ناگفتههایی درباره حسین جعفریان در گفتوگو با احمدرضا درویش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





