سینماسینما، علی نعیمی – این تصویر یکی از تهیه کنندگان مطرح سینماست.

او دانش آموخته سینما در دانشگاه هنرهای دراماتیک است و در اوایل دهه ۵۰ و اواخر دهه ۴۰ علاوه بر دستیاری سینما و ساخت فیلم کوتاه، به طور حرفه ای در جام تخت جمشید فوتبال بازی می کرد. جهانگیر کوثری بازیکن تیم های راه آهن، آرش و سرانجام تاج(استقلال فعلی) در کنار بزرگان فوتبال ایران توپ زد. او در زمانه ای که تاج پرستاره با مربیگری رایکوف در فوتبال ایران آقایی می کرد در کنار چهره هایی چون حسن روشن، سعید مراغه چیان، ماییس میناسیان، رضا نعلچگر، ایرج دانایی فر، پرویز مظلومی، هادی نراقی، اصغر حاجیلو، حسن نظری، آندرانیک اسکندریان و … بازی می کرد و دفاع خشن و محکمی هم بود.
او از اوایل دهه ۶۰ در چندین فیلم مدیر تولید، دستیارکارگردان، مجری طرح و … بود تا با فیلم بانوی اردیبهشت ساخته همسرش رخشان بنی اعتماد، اولین تهیه کنندگی اش را تجربه کند. کوثری هم اکنون بیش از ده فیلم را تهیه کزده است.
او در دهه ۶۰ و ۷۰ یکی از مطرح ترین گزارشگران و مفسران ورزشی تلویزیون نیز بود.


در دو تصویر زیر کوثری را سمت راست دروازبان -حجت الله خاکسار تهرانی- می بینید:



لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- جهانگیر کوثری فینال «یورو ۲۰۲۴» را گزارش میکند
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با جهانگیر کوثری/ حفظ موقعیت، اولویت مدیران صداوسیما است/ فقط سریال مذهبی میسازند
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- به بهانه ۳۰ سالگی؛ فیلم سینمایی «نرگس» بررسی میشود
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «این گروه خشن» با صدای جهانگیر کوثری + تیزر
- فیلمبرداری «رگهای آبی فروغ فرخزاد» آغاز میشود
- فیلم زندگی «فروغ فرخزاد» ساخته میشود
- جهانگیر کوثری: تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند
- نوشته احساسی باران کوثری برای درگذشت بهرام شفیع
- دومین دوره اهدای نشان داوود رشیدی در تماشاخانه سنگلج / گزارش تصویری
- آغاز فیلمبرداری «جان دار» با حضور رخشان بنیاعتماد و جهانگیر کوثری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





