نقشی که شهرام حقیقتدوست بازی کرد از ابتدا نقش حامد بهداد بود چون هر دوی آنها در سریال قبلی قاسم جعفری یعنی همسفر بازی کرده بودند اما به خاطر نوع چهره و ترکیب با بقیه بازیگران، در دقیقه ۹۰ حامد بهداد کنار گذاشته شد.به گزارش سینماسینما، “خط قرمز” در سبک درام و اجتماعی به تهیه کنندگی و کارگردانی قاسم جعفری و نویسندگی شعله شریعتی اولین بار از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا تیر ماه ۱۳۸۱ به صورت هفتگی در روزهای سه شنبه از تلویزیون پخش شد.
سریال قاسم جعفری برای دومین بار در خرداد و تیر سال ۱۳۸۳ به شکل روزانه از شبکه سه سیما پخش شد. همچنین شبکه آی فیلم و شبکههای استانی نیز بارها به بازپخش آن اقدام کردهاند.
شهرام حقیقت دوست، سروش گودرزی، پویا امینی، ایمان اشراقی، علی منصوری، شهرام عبدلی، رضا امامی، اردلان آذربهرام، علی جاویدفر، مهسا کرامتی، ساناز کیهان، فریده دریامج از بازیگرانی بودند که در “خط قرمز” ایفای نقش کردند.
خط قرمز، داستان چند دانش آموز دبیرستانی حدوداً بیست ساله است که هر یک برای رهایی از مشکلات زندگیشان، از خانه فرار کرده، دور هم جمع میشوند و با هدف سفر به سوی آرمانها و خواستههای خود پا به راهی با مقصد نامعلوم میگذارند و در این سفر با حوادث ناگواری روبه رو می شوند.
“خط قرمز” در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری از کلیشههای رایج آن روزها را شکست و سریال محبوب مخاطبان شد. این سریال حرف نسل سوم بود؛ نسلی که آن دوره فراز و نشیبهای بسیاری را پشت سر گذاشته و قاسم جعفری درست دست روی نقطهای گذاشته بود که سالها کسی سراغش نرفته بود.
یکی از نقاط قوت “خط قرمز” بازی خوب شهرام حقیقت دوست و شهرام عبدلی بود. بازی هایی که نسبت به بازیگران دیگر بهتر به چشم مخاطب آمد و باعث شد اصغر فرهادی از شهرام حقیقت دوست برای بازی در سریال “داستان یک شهر ۲” دعوت کند.
قاسم جعفری برای سریال “خط قرمز” مدت ها در تئاتر به دنبال بازیگران ناشناخته بود. در یکی از این رفت و آمدها به تئاتر از برخی بازیگران منتخب عکس هایی می گیرد. امیرجعفری یکی از افرادی بود که از او عکس گرفته شد اما به دلیل قد بلندش برای بازی در خط قرمز انتخاب نشد.
نقشی که شهرام حقیقتدوست بازی کرد از ابتدا نقش حامد بهداد بود چون هر دوی آنها در سریال قبلی قاسم جعفری یعنی “همسفر” بازی کرده بودند اما به خاطر نوع چهره و ترکیب با بقیه بازیگران، در دقیقه ۹۰ حامد بهداد کنار گذاشته و شهرام حقیقت دوست جایگزین شد، به این دلیل که حقیقتدوست به کاراکتر ناصر نزدیکتر است.
تیتراژ پایانی سریال “خط قرمز” با نام “به امید یه هوای تازه تر” با صدای حسین رضائیان یکی دیگر از نقاط قوت این سریال بود که محبوبیت زیادی بین مخاطبان پیدا کرد و بسیاری ترانه و موسیقی خط قرمز را می خواندند. ترانه دوم این سریال نیز با نام “گاهی وقتا با یه رویا” از حسین رضاییان در بین مخاطبان محبوبیت داشت.
“خط قرمز” با گذشت سال ها هنوز هم یکی از سریالهای مطرح و محبوب تلویزیون و مخاطبان است. سریالی که با پرداخت به موضوع زندگی نوجوانان و جوانان ارتباط خوبی با مخاطبان و نوجوان و جوان در آن زمان برقرار کرد.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- به یاد هنرمندان درگذشته/ چشمهایی که در سال ۱۴۰۱ بسته شد
- تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت شهرام عبدلی
- شهرام عبدلی درگذشت
- قاسم جعفری خطاب به رئیس صداوسیما: بیش از ۶۰۰ دقیقه از سریالم را سانسور کردید!
- هشت قسمت از «گسل۲» تحویل سیمافیلم شد/ نگارش ادامه سریال زیر نظر بذرافشان
- فیلمی که پس از ۱۰ سال رفع توقیف شد + عکس
- نمایش خاموشی دریا / گزارش تصویری
- این روزها تلویزیون ندیدن شده افتخار!
- تیزر جدید فیلم «زرد» با بازی رادان، بیات، صدیقیان و کیان افشار/فیلم
- گلایه یک بازیگر به سریال گسل/ همکاری در این سریال تجربه خوشایندی نبود
- گسل فیلمهای سیاسی در سینما و تلویزیون
- جدیدترین فیلم بهرام رادان در روسیه روی پرده میرود
- دفاع یک بازیگر از دوران مدیریت ضرغامی در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





