۱۶ سپتامبر سالروز تولد میکی رورک بازیگر فیلمهایی چون «ماهی پرجنب و جوش»، «قلب انجل» و «کشتیگیر» است.
به گزارش سینماسینما، میکی رورک بازیگر آمریکایی ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) ۶۳ ساله شد.

صحنهای از فیلم «ماهی پرجنب و جوش» (فرانسیس فورد کوپولا، ۱۹۸۳)
رورک که متولد سال ۱۹۵۲ در نیویورک است، اوایل دهه ۱۹۸۰ با فیلمهایی چون «دروازه بهشت»، «حرارت تن» و «ماهی پرجنب و جوش» به شهرت رسید.

با کیم بیسینگر سر صحنه فیلم «نه و نیم هفته» (آدریان لین، ۱۹۸۶)
«سال اژدها»، «نه ونیم هفته»، «قلب انجل» و «فرانچسکو» از دیگر فیلمهای شاخص او در این دهه است.

۱۹۸۷
رورک در دهه ۱۹۹۰ قید دنیای سینما را زد تا یک مشتزن شود.

با رابرت دنیرو سر صحنه فیلم «قلب انجل» (آلن پارکر، ۱۹۸۷)
او سال ۲۰۰۸ با فیلم «کشتیگیر» به کارگردانی دارن آرونوفسکی به نقش یک قهرمان از پادرآمده، بازگشتی موفق به دنیای سینما داشت.

۱۹۹۲
رورک برای «کشتیگیر» برنده جوایز گلدن گلوب و بفتا بهترین بازیگر مرد و نامزد اسکار این بخش شد.

صحنهای از فیلم «دومینو» (تونی اسکات، ۲۰۰۵)
او در چند سال اخیر در فیلمهای پرفروش مانند «آیرون من ۲» و «The Expendables» بازی کرده است.

صحنهای از فیلم «کشتیگیر» (دارن آرونوفسکی، ۲۰۰۸)
تغییر شکل رورک در گذر سالها شگفتانگیز است.

۲۰۱۵
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





