سینماسینما، علی پاکزاد – احمدرضا معتمدی کارگردان سینما گفت: «دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساختهام یا تعیین کنم که مخاطبان من چه کسانی هستند. همه میدانند من فیلم فلسفی میسازم و سبک خاص خودم را دارم.»
به گزارش سینماسینما، احمدرضا معتمدی در جشنواره سی و ششم فیلم فجر با فیلم «سو تفاهم» حاضر شد و پژمان جمشیدی برای بازی در این فیلم کاندیدای نقش مکمل مرد شد.
احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم «سو تفاهم» درباره ساخت این فیلم گفت: «ما یک قصه را در این فیلم تعریف کردیم که امیدوارم برای مخاطبان جالب باشد. البته هر فردی به اندازه ظرفیتی که دارد با فیلم ما ارتباط برقرار خواهد کرد. آیه ای در قران وجود دارد که می گوید باران از آسمان می بارد و هر کسی به اندازه ظرفی که دارد سهم خواهد داشت.»
او ادامه داد:«فیلم «سو تفاهم» هفتمین فیلمی است که ساخته ام. دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته ام یا تعیین کنم که مخاطبان من چه کسانی هستند. همه می دانند که من در ژانر فلسفی فیلم می سازم و سبک خاص خودم را دارم. نمی خواهم بگویم که شبیه به آقای تارکوفسکی فکر میکنم و در جهان خودم سیر میکنم. تلاش می کنم تا حد ممکن به جهان مخاطب نزدیک شوم. به ساده گویی اهمیت می دهم و سعی دارم که مفهوم های پیچیده به راحتی به مخاطب نشان دهم. فیلسوفان زیادی داریم که مفاهیم ساده را پیچیده نشان داده اند. اما من به این موضوع اعتقاد ندارم.»
معتمدی درباره پیشبینی او از فروش این فیلم در اکران عمومی گفت: «قطعا به موضوع اقتصادی و فروش فیلم فکر کردهام. مطمئن هستم اگر مخاطبان با صبر فیلم ما را ببینند قطعا مجذوب آن خواهند شد زیرا قصه کشش خاص خود را دارد. اگر بخواهم درباره قصه فیلم موضوعی مد نظر داشته باشم آن مفهوم فلسفی فیلم است که سعی کردیم در یک ساختار جنایی ،معمایی نمایش دهیم. این فیلم یک معما است که ما باید آن را کشف کنیم. البته در میان این معما ما طنز را هم درگیر گرده ایم که در نوع خود می تواند جالب باشد. این اقتضای سینمای دنیا است که از قالب های تعریف شده خارج شویم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چالشهای حفظ حریم خصوصی، از ناصر تقوایی تا پژمان جمشیدی
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- «قاعده بازی» حاوی بازیهای پست مدرنیستی است
- در نشست «راه رفتن روی سیم» مطرح شد؛ دغدغه معتمدی نسبت به مسائل اجتماعی برجسته است
- بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» در موزه سینما برگزار شد؛ معتمدی سینما را به نوعی دیگر تالیف کرد
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- درباره پژمان جمشیدی/از حضوردر جشنواره تا همکاری با عادل فردوسی پور در جام ملتها
- اولین تصویر از «صبحانه با زرافهها»/ پایان فیلمبرداری فیلمی با بازی بهرام رادان،پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا
- آغاز اکران آنلاین «بیمادر» از امشب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





