سینماسینما، علی پاکزاد – منیژه حکمت کارگردان سینما گفت: «مستند «صفر تا سکو» اثری است که در آن همه چیز وجود دارد. این مستند نمونهای از موفقیت زنان در جامعه ما است.»
به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت کارگردان نام آشنای سینمای ایران مسئولیت پخش مستند «صفر تا سکو» را در ایران بر عهده دارد. مستندی که در گروه آزاد اکران میشود.
منیژه حکمت کارگردان سینما درباره مستند «صفر تا سکو» گفت: «خوشبختانه این مستند همه چیز دارد. ما در این مستند قصه، درام و بسیاری از چیز های دیگر را شاهد هستیم. چند ژآنر در این مستند گنجانده شده است. این مستند نیاز امروز جامعه ایران است. تمام تلاش مان را کردیم که این مستند اکران شود که خوشبختانه نیز این اتفاق افتاد. این مستند کمک میکند تا شرایط اجتماعی ما تغییر کند. جامعه امروز ما فقط برای جوانان بیانگیزگی به وجود آورده است. ما میتوانیم دریچه جدیدی را به نسل جوان نشان دهیم. نسل جوان ما باید در سینماها حضور داشته باشند و مشارکت کنند. زیرا «صفر تا سکو» درس زندگی است.»
او ادامه داد: «از سال گذشته برای آماده کردن این فیلم تلاش کردیم. شاید این هزینه و تلاش ما میتوانست به یک فیلم سینمایی بلند تبدیل شود. اما تمام این هزینهها و انرژی فراوان صرف این مستند شد که امیدوارم در اکران موفق باشد. رسالت ما این است که در کنار جوانان جامعه حرکت کنیم. حال بد جوانان امرزو ما در جامعه به بسیاری از مسائل مربوط میشود. وظیفه من و بسیاری از مسئولان فرهنگی این است که خوراکی برای جوانان تهیه کنیم که بتواند به آنها کمک ویژهای کند و از این شرایط بد اجتماعی خارج شوند. کملطفیهای زیادی در جامعه ما وجود دارد چه بهتر که این ها بر طرف شوند.»
منیژه حکمت درباره توانمندسازی زنان در جامعه گفت: «زنان ما به حدی در جامعه ما تاثیرگذار هستند که جالب توجه است. بسیاری معتقدند به زنان ما در این جامعه ظلم میشود، اما من این جواب را میدهم که با تمام این شرایط این زنها هستند که باعث به وجود آمدن بسیاری از موضوعات مهم در جامعه هستند. زنان ما امروز با تلاش و کوشش قانون را نیز همراه خودشان کرده اند. نیمی از جمعیت این کشور زنان هستند.با تمام این قوانین ضعیف، زن ایرانی جایگاه خودش را دارد. نبود برابری مهمترین درد جامعه ما است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- همکاری پنج ساله فارابی و یونیسف/ جوادی: کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنواره نکنیم
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
- در یک اکران خصوصی؛ چهرههای فرهنگی به تماشای «بندربند» نشستند/ حکمت: از تمام اندیشمندان میخواهم صدای ما باشند
- آغاز پیشفروش بلیت فیلم «بندربند» از هفتم آذر ماه
- آغاز اکران «بندر بند» منیژه حکمت از ۱۰ آذر در سینماهای سراسر ایران/ اولین تیزر فیلم منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





