سینماسینما، علی پاکزاد – محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی گفت: «ما باید جشنواره فیلم فجر را به یک مسابقه واقعی نزدیک تر کنیم. همه ارکان ما باید به سمت حرفه ای شدن پیش بروند. یعنی منتقدان ما باید کسانی باشند که در طول سال در این حرفه فعالیت می کنند، خبرنگاران هم همین طور آنها باید تخصصی ترین افراد در حوزه سینما باشند.»
به گزارش سینماسینما، زمانی کوتاه تا شروع جشنواره سی و ششم فیلم فجر باقی مانده است. محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور معتقد است جشنواره سی و ششم باید نسبت به دوره های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد و فضایی تخصصی برای رسانه ها تهیه شود.
او در این مورد به سینماسینما گفت: «تمام تلاش من و همکاران این است که بهترین عملکردمان را ارائه دهیم. ما باید در بخش انتخاب فیلم ها، داوری آنها و برگزاری جشنواره عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و باید از همه ادوار جشنواره بهتر باشیم و تاثیرگذاری بیشتری را نیز نسبت به قبل داشته باشیم. ما باید جشنواره را به یک مسابقه واقعی نزدیک تر کنیم. همه ارکان ما باید به سمت حرفه ای شدن پیش بروند. یعنی منتقدان ما باید کسانی باشند که در طول سال در این حرفه فعالیت می کنند. خبرنگاران هم همین طور آنها باید تخصصی ترین افراد در حوزه سینما باشند.»
او ادامه داد: «منظور من این نیست که فرصت برای دیگران مهیا نباشد. منظور من از تجمیع عموم در پردیس ملت و حلقه اول است. به این دلیل که ما کلا چهار سالن را در پردیس ملت داریم و دبیر جشنواره این مکان را برای مخاطبان خاص در نظر گرفته است. قطعا برای کسان دیگری که بخواهند فضا را برای این دوستان تنگ تر بکنند پذیرایی نخواهد شد و قطعا در سالن های دیگر در خدمت آنها خواهیم بود. سالن های ما به سمت تخصصی شدن پیش می روند. برای مثال اگر سالن میلاد ۲۵۰۰ نفر گنجایش داشت. حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از آنها منتقدین و خبرنگاران بودند. فضا باید کاملا حرفه ای باشد. باید این فضای تخصصی در اختیار دوستان خبرنگار و منتقد قرار بگیرد.»
رئیس سازمان سینمایی درباره اکران های نیمه دوم سال گفت: « اکنون با دوستانمان در حوزه نمایش، صاحبان فیلم و پخش و سینماداران در تعامل هستیم که تا دهه فجر به یک نتیجه درست و به موقع دست پیدا کنیم. ما به سمتی حرکت می کنیم که ظرفیت اکران عادلانه تری در اختیار فیلم سازان قرار بگیرد. اگر بخواهیم عادلانه عمل کنیم نیاز است که تجدید نظرهایی در بخشی از قواعد ما در اکران صورت بگیرد. برای سال آینده تغییراتی خواهیم داشت. فکر می کنم با توجه به ایراداتی که نوشته بودند اکنون زمان مناسبی برای اکران فیلم «عصبانی نیستم» نبود. طبق ضوابطی که نوشته شده است باید اکران شود. »
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
- رئیس سازمان سینمایی: هنر تحریمپذیر نیست
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- پایان موعد یک هفتهای وعده خزاعی/ تکلیف فهرست افراد ممنوع از کار شده در سینما چه شد؟
- جام جم : سلبریتی ها و حامیان رسانهایشان دور تازهای از حمله به سازمان سینمایی را آغاز کردند
- خزاعی از اعلام فهرست افراد ممنوع از کار خبر داد/ مشکل «برادران لیلا» را ما ایجاد نکردیم که الان حل کنیم
- خزاعی: نباید بین فیلمساز پایتختنشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم/ کهکیلویه و بویر احمد به نسبت ظرفیتهایش در حوزه سینما مورد توجه نبوده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





