سینماسینما، علی پاکزاد – احمد مسجد جامعی معتقد است که نمایش یک فیلم خوب در دنیا می تواند به مناسبات یک کشور با دیگر کشورهای دنیا بسیار کمک کند.
به گزارش سینماسینما ، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. مسجد جامعی به همراه اصحاب رسانه و مردم به تماشای فیلم «یوا» نشست.
احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر درباره جشنواره جهانی فیلم فجر تهران گفت: «همین که از کشورهای زیادی در جشنواره جهانی فجر حاضر شدند، یک قدم مثبت است. فضای جشنواره بسیار مطلوب است و با حضور در این مکان کاملا حس می شود که در یک جشنواره بین المللی هستیم».
او ادامه داد: «جشنواره جهانی به تعاملات ما با کشورهای دیگر در حوزه فرهنگی بسیار کمک می کند. ایران را همواره با فرهنگ و هنری که دارد می شناسند بنابراین مسئولین اجرایی ما به این ظرفیت توجه و آن را تقویت کنند. این روال و روندی که در حال سپری شدن است قطعا جایگاه فرهنگی مطلوبی را برای ایران به وجود می آورد. زمانی که فیلمی ایرانی به جشنواره های بین المللی راه می یابد یعنی فرهنگ و تمدن ایران به آنجا رفته است و شخصیت ایرانی را به بهترین نحو ممکن به نمایش کشیده شده است».
عضو شورای شهر تهران درباره خاطره ای از زمان حضور در دولت اصلاحات گفت: «در یکی از سفرهایی که با جمعی از اعضای هیات دولت به خارج از کشور داشتیم اتفاقی جالب رخ داد. هم زمان با سفر ما، یکی از فیلمهای ایرانی به نمایش گذاشته شده بود؛ یکی از مقامات کشور میزبان به سراغ ما آمد و از فیلمی که از سینمای ایران دیده بود تمجید کرد. نمایش یک فیلم باعث شد که ما به عنوان سیاستمدار ایرانی احساس غرور کنیم.»
مسجد جامعی درباره عملکرد رضا میر کریمی گفت: «درباره عملکرد رضا میر کریمی نمی توان نکته خاصی را بیان کرد ؛ زیرا او کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داده و امیدوارم راهش را ادامه دهد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





