سینماسینما، علی پاکزاد – محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمای معتقد است بحث فیلمهای توقیفی در مقابل مشکلاتی که امروز در بدنه سینما شاهد هستیم، ناچیز است.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی یکی از مهمانان حاضر در نوزدهمین جشن سینمای ایران بود. او برگزاری جشن خانه سینما و اجرای جامع برنامههای مختلف در حوزه سینما را پرشتاب و رو به پیشرفت ارزیابی کرد.
حیدریان درباره برگزاری نوزدهمین جشن خانه سینما گفت: «برگزاری جشن خانه سینما و اتفاقاتی از این دست میتواند حاوی پیامهای مثبتی برای سینما باشد. از این بابت که مردم به فعالیتهای فرهنگی توجه ویژهای دارند و برای آن ارزش قائل هستند. امروز هزینه کردن برای موضوعات فرهنگی به درستی در سبد خانوادههای ما قرار گرفته است. ما باید قدردان مردم باشیم.»
او ادامه داد: «اکنون سینما به خوبی در حال رشد است. با توجه به تحولاتی که در این عرصه اتفاق میافتد معتقدیم باید به این سمت برویم که اقشار مختلف جامعه با موضوع فرهنگ در ارتباط باشند. به شخصه معتقدم که آثار سینمایی ما باید طیفهای مختلف مردم و سلیقههای گوناگون را پوشش دهد. سینما فقط سرگرمی نیست. جذابیت در فیلمها و پرداخت به موضوعات مختلف باید از الویتهای ما باشد. این راهی است که بیننده را به سینما وفادار میکند.»
رئیس سازمان سینمایی درباره مشکلات و حاشیههایی که برای سینما وجود دارد گفت: «حاشیه همواره وجود دارد. اما مشکل جایی به وجود میآید که متن نیز دچار حاشیه شود. حاشیهها نباید به متن آسیب برساند. زمانی متن دچار حاشیه نمیشود که انسجام در آن وجود داشته باشد. متنی منسجم برای سینما تهیه شده و در اختیار دوستان قرار گرفته است. نشستهای مختلف هم درباره این موضوعات شکل گرفته است. اگر ساختار سینمای ما یک پارچه نباشد آسیب میخوریم.»
حیدریان درباره تعیین تکلیف فیلمهای توقیفی گفت: «ببینید مشکل فیلمهای توقیفی یا فیلمهایی که مجوز نمیگیرند در مقابل آسیبهایی که اکنون به سینما وارد میشود امری ناچیز است. اگر برنامهای که مد نظر داریم اجرا شود تمام بخشهای مختلف سینما ارتقا پیدا میکند. اکنون سازمان سینمای و کارشناسان این حوزه در حال بررسی یک برنامه بسیار مهم و جامع هستند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- سینما با چند فیلم اکران نشده به استقبال نوروز میرود؟
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایههای دروغ»
- معاون نظارت و ارزشیابی خبر داد/ فیلمهای توقیف شده نمیتوانند آنلاین هم اکران شوند
- انتشار مدرکی که نشان میدهد فعالیت تمامی بازیگران پیش از انقلاب بدون مانع است
- محمدمهدی حیدریان در پاسخ به برخی شائبهها: نه سازمان سینمایی نیازی به حضور مستقیم دارد نه من چنین وظیفه و تمایلی دارم
- مرور مهمترین اتفاقات سینمای ایران در سال ۹۷/ از درگذشت انتظامی تا نمایش فیلمهای توقیفی
- رقابت حساس دو فیلم توقیفی روی پرده/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای در حال اکران
- «تیغ و ابریشم»/ اینها در این فهرست چه میکنند؟
- «اینسرت»/ چیزهایی که فراموش نمیشوند؛ نگاهی به فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»
- افتتاح بزرگترین پردیس سینمایی جنوب تهران همزمان با فیلم فجر
- محمد متوسلانی: سازمان سینمایی حرکت چشمگیری نداشته است
- نیک بین:حیدریان شروع خوبی داشت امابه بحران هایی برخوردکردکه عملکردش را تحت الشعاع قرار داد
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





