سینماسینما، علی پاکزاد – سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فجر گفت: «به هر حال شایعه همیشه وجود دارد، اما فیلمی مانند «درساژ» در هیات انتخاب رای قابل توجهی نداشته است. البته تمام تلاش ما این بوده که حیثیت فیلمهایی که بیرون ماندهاند را حفظ کنیم. ۲۵ فیلمی که انتخاب شدند کاملا شایسته بودند. ۱۳ فیلم با ۷ رای در بخش مسابقه حضور پیدا کردند.۶ فیلم با ۶ رای انتخاب شدند و بقیه نیز با ۵ رای.»
به گزارش سینماسینما، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فجر معتقد است تمام فیلمهایی که در بخش مسابقه حضور پیدا کردند شایسته حضور بودند. او درباره داوری بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران نیز اعتقاد دارد که کسی بهتر از سیفالله صمدیان برای داوری بخش عکس وجود ندارد.
سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فجر درباره برگزاری جشنواره گفت: «کمی و کاستی خاصی در جشنواره وجود نداشته است، اما متاسفانه فیلمسازان در فصل پاییز تازه شروع به ساخت فیلم میکنند و همین موضوع باعث میشود آثار در زمان مناسبی به دبیرخانه نرسد. هیات انتخاب در مدت یک ماه شصت و هفت فیلم را مشاهده کرد. ده فیلم مستند از بین سی و سه فیلم مستند انتخاب شدند.»
او همچنین در مورد زمان شروع داوریهای جشنواره فجر گفت: «داوری فیلمها شروع شده است و تا بیست بهمن ادامه خواهد داشت.»
او ادامه داد: «فیلم «لاتاری» ساخته آقای مهدویان به دبیرخانه جشنواره رسید. البته این فیلم ۸۵ دقیقه است. چند سکانس باقی مانده است که به زودی تکمیل می شود. اما ۸۵ دقیقه از این فیلم تدوین شده آماده است. اکنون همه فیلم ها یعنی ۲۵ اثر به همراه فیلم های کوتاه آماده هستند. ۲۶بخش در سینمای رسانه و ۲۵ قسمت هم در سینمای مردمی نمایش داده خواهند شد.همه فیلم ها هم آماده هستند و حضور دارند.»
سیمونیان درباره چگونگی انتخاب هیات داوران گفت: «آقای خجسته در گذشته عضو هیات داوران و انتخاب بودند. آقای خجسته فردی فرهیخته و متخصص است. کارشناسی لازم از سوی آقای خجسته وجود دارد. در حوزه صدا نیز کارشناس هستند. انتخاب هیات داوران بر اساس تخصص افراد است. کسانی که این مسئولیت را قبول می کنند قطعا از جان گذشتگی به خرج می دهند. داوری سینمای ایران در جشنواره فجر بسیار سخت است. قطعا کسانی که رای نمی آورند تا مدت ها داوران را مورد سرزنش قرار خواهند داد. »
مدیر دبیرخانه جشنواره فجر درباره فیلمهایی که بیرون ماندهاند گفت: «به هر حال شایعه همیشه وجود دارد. اما فیلمی مانند «درساژ» در هیات انتخاب رای قابل توجهی نداشت. البته تمام تلاش ما این بوده که حیثیت فیلمهایی که بیرون ماندهاند را حفظ کنیم. ۲۵ فیلمی که انتخاب شدند کاملا شایسته بودند. ۱۳ فیلم با ۷ رای در بخش مسابقه حضور پیدا کردهاند.۶ فیلم با ۶ رای انتخاب شدند و بقیه نیز با ۵.»
سیمون سیمونیان درباره بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران گفت: «اینکه از عکس سوپراستارها در پوسترها استفاده میشود به دلیل به وجود آمدن فروش بالای فیلم است. یعنی دفاتر فروش بر این عقیدهاند که ترسیم عکس چهره ها در پوسترها بستر مناسبی را برای فروش فیلم به وجود میآورد. البته من داور نیستم که در این باره نظر بدهم. اما نظر شخصی فردی مانند ابراهیم حقیقی بسیار مهم است. من دبیر این بخش نبودم بلکه مسئولیت اداره و برگزاری جلسات را داشتم. نظر تکتک این دوستان محترم است. درباره حوزه عکس در سال گذشته دو بخش برگزار شد. یک سری عکسها برای سال گذشته و فیلمهایی که اکران شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. یک قراری هم گذاشتند که فیلم های که اکران نشده و به بخش مسابقه راه پیدا کرده بودند را بررسی کنند و داوری هم شد و در بخش اختتامیه جوایز آنها را اهدا کردند. اما امسال تمام فیلم هایی که در بخش تبلیغات حضور داشتند را داوری کردیم. کلیه مواد تبلیغی درباره فیلم هایی صادق است که اکران شدهاند، اما عکسهای آنها داوری نشده بود را امسال داوری کردیم. اینکه میگویند چرا سیفالله صمدیان داور بخش عکس است من را متعجب میکند. آقای صمدیان کتاب سال عکس منتشر می کند جشنواره عکس برگزار می کند. یعنی صمدیان کاملا شایسته است. آقای صمدیان تنها نبودند آقای حقیقی استاد گرافیک هم حضور داشتند. همه این افراد شایستگی داوری را داشتهاند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پاسخ به چند ابهام درباره فیلمهای متقاضی «فجر۳۹»/ اسناد موجود است
- مهلت ارسال فیلمها به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تمدید نمیشود
- جوابیه محسن امیریوسفی خطاب به مدیر دبیرخانه جشنواره پیرامون حواشی تازه «آشغالهای دوست داشتنی» / آقای سیمونیان شما هم؟!
- توضیحاتی درباره وضعیت ثبتنام آثار در جشنواره ملی فیلم فجر
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
- رئیسی در دیدار با حاتمی کیا: این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب یک قوت قلب بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





