سینماسینما، علی پاکزاد – مهرداد فرید کارگردان سینما گفت: «در حوزه اکران، اکنون با حاکمیت سالنداران طرف هستیم. فیلمی مثل «دعوتنامه» مورد علاقه سالنداران نیست. سالنداران متاسفانه به فیلم هایی که ویژگی های تجاری ندارند توجه نمی کنند و آنها را در الویت آخر قرار نمی دهند. اسفند ماه زمانی است که فیلم های تجاری نیز تمایلی برای اکران ندارند.»
به گزارش سینماسینما، فیلم «دعوتنامه» ساخته مهرداد فرید اکنون در سینماهای کشور اکران است. مهرداد فرید کارگردان این اثر معتقد است به دلیل شرایط بد اکران استقبال خوبی از این فیلم به عمل نیامده است. بازیگران این فیلم عیارتند از: حمید آذرنگ ، میترا حجار، شقایق فراهانی و شهاب شادابی در این فیلم هنر نمایی می کنند.
مهرداد فرید کارگردان فیلم «دعوتنامه» درباره اکران این فیلم گفت: «به هر حال همه فیلم هایی که ساخته می شوند بر این مبنا هستند که با همه مخاطبان ارتباط برقرار کنند. فیلم «دعوتنامه» نیز با چنین قصدی ساخته شده است. البته مخاطبان فیلم ما در این فصل از سال و در چنین روزهایی به تماشای فیلم نمی نشینند. زیرا اکنون زمان مناسبی برای اکران نیست. متاسفانه فیلم ما در زمان مرده اکران به نمایش درآمد. به همین دلیل هم «دعوتنامه» نتوانست مخاطبان خود را پیدا کند. اگر در زمان بهتری فیلم ما اکران می شد قطعا نتایج بهتری را هم کسب می کردیم.»
او ادامه داد:«در حوزه اکران، اکنون با حاکمیت سالن داران طرف هستیم. فیلمی مثل «دعوتنامه» مورد علاقه سالن داران نیست. سالن داران متاسفانه به فیلم هایی که ویژگی های تجاری ندارند توجه نمی کنند و آنها را در الویت آخر قرار نمی دهند. اسفند ماه زمانی است که فیلم های تجاری نیز تمایلی برای اکران ندارند. حدود ۱۸ فیلم اکنون در کشور در حال اکران هستند که اگر این تعداد را با تعداد سالن های نمایش مقایسه کنید می بینید که فیلمی مانند «دعوتنامه» شرایط خوبی را در اکران نخواهد داشت.»
فرید درباره موضوع فیلم و مخاطبان «دعوتنامه» گفت: «بسیاری از کسانی که به این فیلم نقد داشتند، درگیر مسائل ایدئولوژیک بودند. کسانی که در نشست خبری جشنواره سی و پنجم حضور داشتند و از فیلم ما انتقاد کردند کسانی بودند که در رسانه هایی فعالیت می کردند که نسبت به مسائل فرهنگی کشور موضعی ایدئولوژیک دارند. البته برای من این نظرات ملاک عمل نیست. کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد که در بهترین شرایط دو میلیون نفر از مردم برای دیدن فیلم ها به سینما ها می آیند. متاسفانه جمعیت زیادی از مردم یا دسترسی به سالن های سینما ندارند یا اینکه متقاعد نمی شوند که حضور داشته باشند. بازار سینمای ایران اکنون در دست فیلم های کمدی سخیف است. شاید تغییر و تحولاتی که در بخش تکنولوژی سینما در حال رخ دادن است ما را به سمتی ببرد که مردم استقبال بیشتری نسبت به فیلم های فرهنگی نشان دهند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «این جَمعیت قابل کُنترل» در بلغارستان
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- چرا سینماروها به سینما نمیروند؟ پاسخ جالب مهرداد فرید
- مهرداد فرید: موفقیت در اکران آنلاین خروج میتواند ما را از وابستگی به سالنهای سینما آزاد کند
- مهرداد فرید: دسترسی صاحبان فیلمها به سهمشان از فروش، آنلاین شود
- انتقاد تهیهکننده «جن زیبا» از تبلیغات شهری ضعیف برای فیلمش
- امید به آخر هفته خوب «جن زیبا»/ تبلیغاتی که ضدتبلیغ میشود!
- نورگل یشیلچای به ایران سفر میکند
- پیشنهاد یک کارگردان برای برگزاری با نشاطتر جشن خانه سینما
- پیشنهاد مهرداد فرید برای استفاده از طرح نمایش فوتبال در سینماها
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد + عکس
- «بدون تاریخ بدون امضا» سه میلیاردی شد / فروش فیلمها در هفتهای که گذشت
- فروش «هاری» رضایتبخش است/ شیطنت در روند اکران فیلم ها
- مهرداد فرید: حکومت و سلطنت در اکران در دست سینماداران است
- فروش «بدون تاریخ، بدون امضا» به ۱٫۷ میلیارد تومان رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





