سینماسینما، علی پاکزاد – محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی گفت: «ما باید جشنواره فیلم فجر را به یک مسابقه واقعی نزدیک تر کنیم. همه ارکان ما باید به سمت حرفه ای شدن پیش بروند. یعنی منتقدان ما باید کسانی باشند که در طول سال در این حرفه فعالیت می کنند، خبرنگاران هم همین طور آنها باید تخصصی ترین افراد در حوزه سینما باشند.»
به گزارش سینماسینما، زمانی کوتاه تا شروع جشنواره سی و ششم فیلم فجر باقی مانده است. محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور معتقد است جشنواره سی و ششم باید نسبت به دوره های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد و فضایی تخصصی برای رسانه ها تهیه شود.
او در این مورد به سینماسینما گفت: «تمام تلاش من و همکاران این است که بهترین عملکردمان را ارائه دهیم. ما باید در بخش انتخاب فیلم ها، داوری آنها و برگزاری جشنواره عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و باید از همه ادوار جشنواره بهتر باشیم و تاثیرگذاری بیشتری را نیز نسبت به قبل داشته باشیم. ما باید جشنواره را به یک مسابقه واقعی نزدیک تر کنیم. همه ارکان ما باید به سمت حرفه ای شدن پیش بروند. یعنی منتقدان ما باید کسانی باشند که در طول سال در این حرفه فعالیت می کنند. خبرنگاران هم همین طور آنها باید تخصصی ترین افراد در حوزه سینما باشند.»
او ادامه داد: «منظور من این نیست که فرصت برای دیگران مهیا نباشد. منظور من از تجمیع عموم در پردیس ملت و حلقه اول است. به این دلیل که ما کلا چهار سالن را در پردیس ملت داریم و دبیر جشنواره این مکان را برای مخاطبان خاص در نظر گرفته است. قطعا برای کسان دیگری که بخواهند فضا را برای این دوستان تنگ تر بکنند پذیرایی نخواهد شد و قطعا در سالن های دیگر در خدمت آنها خواهیم بود. سالن های ما به سمت تخصصی شدن پیش می روند. برای مثال اگر سالن میلاد ۲۵۰۰ نفر گنجایش داشت. حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از آنها منتقدین و خبرنگاران بودند. فضا باید کاملا حرفه ای باشد. باید این فضای تخصصی در اختیار دوستان خبرنگار و منتقد قرار بگیرد.»
رئیس سازمان سینمایی درباره اکران های نیمه دوم سال گفت: « اکنون با دوستانمان در حوزه نمایش، صاحبان فیلم و پخش و سینماداران در تعامل هستیم که تا دهه فجر به یک نتیجه درست و به موقع دست پیدا کنیم. ما به سمتی حرکت می کنیم که ظرفیت اکران عادلانه تری در اختیار فیلم سازان قرار بگیرد. اگر بخواهیم عادلانه عمل کنیم نیاز است که تجدید نظرهایی در بخشی از قواعد ما در اکران صورت بگیرد. برای سال آینده تغییراتی خواهیم داشت. فکر می کنم با توجه به ایراداتی که نوشته بودند اکنون زمان مناسبی برای اکران فیلم «عصبانی نیستم» نبود. طبق ضوابطی که نوشته شده است باید اکران شود. »
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
- رئیس سازمان سینمایی: هنر تحریمپذیر نیست
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- پایان موعد یک هفتهای وعده خزاعی/ تکلیف فهرست افراد ممنوع از کار شده در سینما چه شد؟
- جام جم : سلبریتی ها و حامیان رسانهایشان دور تازهای از حمله به سازمان سینمایی را آغاز کردند
- خزاعی از اعلام فهرست افراد ممنوع از کار خبر داد/ مشکل «برادران لیلا» را ما ایجاد نکردیم که الان حل کنیم
- خزاعی: نباید بین فیلمساز پایتختنشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم/ کهکیلویه و بویر احمد به نسبت ظرفیتهایش در حوزه سینما مورد توجه نبوده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری