سینماسینما، علی پاکزاد – محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمای معتقد است بحث فیلمهای توقیفی در مقابل مشکلاتی که امروز در بدنه سینما شاهد هستیم، ناچیز است.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی یکی از مهمانان حاضر در نوزدهمین جشن سینمای ایران بود. او برگزاری جشن خانه سینما و اجرای جامع برنامههای مختلف در حوزه سینما را پرشتاب و رو به پیشرفت ارزیابی کرد.
حیدریان درباره برگزاری نوزدهمین جشن خانه سینما گفت: «برگزاری جشن خانه سینما و اتفاقاتی از این دست میتواند حاوی پیامهای مثبتی برای سینما باشد. از این بابت که مردم به فعالیتهای فرهنگی توجه ویژهای دارند و برای آن ارزش قائل هستند. امروز هزینه کردن برای موضوعات فرهنگی به درستی در سبد خانوادههای ما قرار گرفته است. ما باید قدردان مردم باشیم.»
او ادامه داد: «اکنون سینما به خوبی در حال رشد است. با توجه به تحولاتی که در این عرصه اتفاق میافتد معتقدیم باید به این سمت برویم که اقشار مختلف جامعه با موضوع فرهنگ در ارتباط باشند. به شخصه معتقدم که آثار سینمایی ما باید طیفهای مختلف مردم و سلیقههای گوناگون را پوشش دهد. سینما فقط سرگرمی نیست. جذابیت در فیلمها و پرداخت به موضوعات مختلف باید از الویتهای ما باشد. این راهی است که بیننده را به سینما وفادار میکند.»
رئیس سازمان سینمایی درباره مشکلات و حاشیههایی که برای سینما وجود دارد گفت: «حاشیه همواره وجود دارد. اما مشکل جایی به وجود میآید که متن نیز دچار حاشیه شود. حاشیهها نباید به متن آسیب برساند. زمانی متن دچار حاشیه نمیشود که انسجام در آن وجود داشته باشد. متنی منسجم برای سینما تهیه شده و در اختیار دوستان قرار گرفته است. نشستهای مختلف هم درباره این موضوعات شکل گرفته است. اگر ساختار سینمای ما یک پارچه نباشد آسیب میخوریم.»
حیدریان درباره تعیین تکلیف فیلمهای توقیفی گفت: «ببینید مشکل فیلمهای توقیفی یا فیلمهایی که مجوز نمیگیرند در مقابل آسیبهایی که اکنون به سینما وارد میشود امری ناچیز است. اگر برنامهای که مد نظر داریم اجرا شود تمام بخشهای مختلف سینما ارتقا پیدا میکند. اکنون سازمان سینمای و کارشناسان این حوزه در حال بررسی یک برنامه بسیار مهم و جامع هستند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- سینما با چند فیلم اکران نشده به استقبال نوروز میرود؟
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایههای دروغ»
- معاون نظارت و ارزشیابی خبر داد/ فیلمهای توقیف شده نمیتوانند آنلاین هم اکران شوند
- انتشار مدرکی که نشان میدهد فعالیت تمامی بازیگران پیش از انقلاب بدون مانع است
- محمدمهدی حیدریان در پاسخ به برخی شائبهها: نه سازمان سینمایی نیازی به حضور مستقیم دارد نه من چنین وظیفه و تمایلی دارم
- مرور مهمترین اتفاقات سینمای ایران در سال ۹۷/ از درگذشت انتظامی تا نمایش فیلمهای توقیفی
- رقابت حساس دو فیلم توقیفی روی پرده/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای در حال اکران
- «تیغ و ابریشم»/ اینها در این فهرست چه میکنند؟
- «اینسرت»/ چیزهایی که فراموش نمیشوند؛ نگاهی به فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»
- افتتاح بزرگترین پردیس سینمایی جنوب تهران همزمان با فیلم فجر
- محمد متوسلانی: سازمان سینمایی حرکت چشمگیری نداشته است
- نیک بین:حیدریان شروع خوبی داشت امابه بحران هایی برخوردکردکه عملکردش را تحت الشعاع قرار داد
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





