نقدهای تحسین برانگیز منتقدان سرشناس بینالمللی از «قصیده گاو سفید» هم زمان با نمایش در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین و جشنواره ترایبکای آمریکا را ببینید و بخوانید:
«نگاهی استادانه به زن ایرانی و دروغهایی که به او گفتهاند.»؛ «این درام درگیرکننده، قصهای گیرا از اندوه و گناه است که به آرامی قدرتاش را فاش میکند.»/ اریک کوهن / ایندیوایر (ایالات متحده)
«درامی بسیار چیرهدستانه و عمیقاً درگیرکننده»؛ «متفکرانه، پرشور و تکاندهنده… با ضرباتِ احساسی بیامان…»/ سارا وارد / اسکرین اینترنشنال (انگلستان)
«قصیدهی گاو سفید زوج کارگردانیِ صناعیها و مقدم را بهعنوان صداهایی شورانگیز و نو از سینمای ایران معرفی میکند.»/ پاتریک گمبل / لیتلوایتلایز (انگلستان)
«داستانی دربارهی تابآوری در جامعهای که محدودیتهای بسعظیمی سر راه زنان میگذارد.»؛ «در نقشآفرینی موقرِ مریم مقدم، انسانگرایی هویداست و مرکزیت دارد.»/ پیتر دبروژ / ورایتی (ایالات متحده)
«این درام اجتماعی تلخ، با دقت تمام ساخته شده است و حاوی یک نقشآفرینی درگیرکننده در نقش اصلی زن فیلم است.»/جاناتان رامنی / آبزرور (انگلستان)
«قصیدهی گاو سفید، ظهور دو کارگردان در مقام نیرویی تازه، شیوا و خلاق را در سینمای ایران نوید میدهد.»/ نیکلاس بل / ایونت سینما (ایالات متحده)
«جذاب و تاثیرگذار… یک فیلم کاملا با شخصیت … فیلمی که با قدرت نشان میدهد چگونه یک مادر مجرد جوان در جامعه ای که با زن ستیزی دست به گریبان است، دوام می آورد.»/جوردن راپ – فیلم استیج(ایالات متحده)
«همه بازیگران عالی هستند. بازی مقدم چیزی از “باشکوه” کم ندارد.»/ ولادان پتکویچ- سینهیوروپا
«یک دست آورد بزرگ»/هیکه آنگرمایر- بلیک پانکت(آلمان)
«این فیلم قدرتی ویرانکننده دارد.»/فولویا کاپرارا – لا استامپا ( اسپانیا)
«یک فیلم واقعاً قابل توجه!»/ فرانچسکو گالو- آنسا (ایتالیا)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- با حکم دادگاه انقلاب تهران؛ سازندگان «کیک محبوب من» به حبس محکوم شدند
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- فروش خوب «کیک محبوب من» در اکران فرانسه
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- «کیک محبوب من»؛ کیکی که نصیب ما نشد
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- «کیک محبوب من»؛ روایت سهل و ممتنع تنهایی
- با ۳ جایزه برای سینماگران ایرانی؛ برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند
- ساخته مقدم و صناعیها در راه ۳ جشنواره؛ «کیک محبوب من» دو جایزه بینالمللی گرفت
- گفت و گو با لیلی فرهادپور/ من در سینما یک مشاهدهگر هستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
















