آمار فروش فیلمهای سینمایی در حالی توسط پخش کنندگان اعلام شده است که آمار فروش فیلم سینمایی «زرد» در بین فیلمهای تازه اکران شده و همچنین فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» از مرز یک میلیارد تومان گذشت و دو فیلم «خانه دختر» و «حقه باز دم دراز» از چهارشنبه ۱۹ مهرماه در سبد اکران سینماها قرار گرفتهاند.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری آمار فروش فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک»ساخته حسین قناعت را با ۹ روز نمایش و در اختیار داشتن ۲۰ سالن سینمایی در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان و به تفکیک ۱۲۰ میلیون تومان در تهران و ۸۰ میلیون تومان در شهرستانها اعلام کرد.
به گفتهی او؛ فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان هم بعد از ۸ هفته اکران در شهرستانها و ۱۰ هفته اکران در تهران، ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان فروخته است.
احمد مختاری مدیر پخش هدایت فیلم آمار فروش فیلم سینمایی «مَلی و راههای نرفتهاش» به کارگردانی تهمینه میلانی را با در اختیار داشتن ۱۸ سالن در تهران ۸۵۲ میلیون تومان و با در اختیار داشتن ۳۰ سالن در شهرستان ۲۶۰ میلیون تومان اعلام کرد که مجموع فروش آن از مرز یک میلیارد میگذرد.
او در ادامه گفت: فیلم سینمایی «نگار» ساخته رامبد جوان با اکران در ۲۰ سالن سینمایی در تهران، یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان و در شهرستانها با بیش از ۶۰ سالن، ۸۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.
مختاری با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «خانه دختر» ساختهی شهرام شاه حسینی در گروه آزاد اکران شده است، گفت: فیلم سینمایی ” خانه دختر” که از روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه اکراناش آغاز شده است، با در اختیار داشتن ۲۰ سالن سینمایی در تهران ۱۸۹ میلیون تومان فروش داشته است.
به گفته او ؛ این فیلم در پردیس «هویزه» مشهد هم اکران میشود که تاکنون ۳۰ میلیون تومان فروش داشته است.
علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره آمار فروش فیلم سینمایی «زرد» و «مالاریا» که طی دو هفته گذشته اکران شدهاند، گفت: فیلم سینمایی «زرد» به کارگردانی مصطفی تقیزاده با در اختیار داشتن ۴۲ سالن سینمایی در تهران و شهرستان ۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان و فیلم سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی با در اختیار داشتن ۲۷ سالن، ۱۴۲ میلیون تومان فروش داشته است.
او آمار فروش فیلم سینمایی «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرجزاد را با در اختیار داشتن ۳۸ سالن در تهران و شهرستان، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین فیلم سینمایی «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری با ۱۱ سالن سینمایی سه میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان فروش داشته است.
داریوش بابائیان- مدیر پخش شکوفا فیلم – درباره آمار فروش فیلم سینمایی «من و شارمین» به کارگردانی بیژن شیرمرز گفت: این فیلم بعد از ۴ هفته اکران با در اختیار داشتن ۱۳ سالن در تهران ۹۱۰ میلیون تومان و ۲۲ سالن در شهرستان ۱۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.
او همچنین آمار فروش فیلم سینمایی «حقه باز دم دراز» ساخته علی رضا محمودزاده که از چهارشنبه ۱۹ مهرماه اکران آن آغاز شده است را با در اختیار داشتن ۸ سالن ۱۶ میلیون تومان اعلام کرد.
مهدی صباغزاده – مدیر دفتر پخش نیمروزفیلم – آمار فروش فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغزاده را بعد از ۱۰ روز اکران با در اختیار داشتن ۲۷ سالن سینمایی در تهران و ۶۰ سالن در شهرستان در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





