به گزارش سینماسینما، کتابخانه ویدیویی (Video Library) یکی از خدمات مهمی است که جشنوارههای معتبر فیلم در جهان به مهمانان خاص از جمله پخش کنندگان بینالمللی، خریداران، مدیران جشنوارهها و مهمانان بازار فیلم ارایه میدهند و از همین رو جشنواره جهانی فیلم فجر نیز پس از کسب موفقیت در ارایه این بخش در سال گذشته و ثبت حدود ۶۰۰ عنوان و انتخاب و امکان نمایش حدود ۴۰۰ فیلم، در دوره سی و ششم کتابخانه ویدیویی خود را تکمیل کرده و گسترش داده است.

کتابخانه ویدیویی در برگیرنده آرشیوی از مجموعه فیلمهای ایرانی تولید شده در سال های ۹۷-۱۳۹۲ در بخش های آثار کوتاه و بلند داستانی، تجربی، پویانمایی و مستند و همچنین فیلم های بلند سینمایی است که در محل برگزاری جشنواره از طریق سرور داخلی با امنیت بالا و رعایت حقوق مؤلفان صرفا جهت بازبینی در قالب رسانه جاری (Stream) در اختیار پخشکنندگان، فیلمسازان و مهمانان بینالمللی قرار خواهد گرفت.
جشنواره جهانی فیلم فجر پس از دیده شدن اثر هر فیلمساز توسط هر شخص، امکان ایجاد تماس با کارگردان را برای بیننده فیلم مهیا خواهد کرد و در عین حال در همان روز اطلاعات تماشاگر فیلم را به کارگردان ارایه خواهد کرد تا در صورت تمایل وی امکان تماس و تبادل نظر را فراهم کند.
برای ملاقاتهای احتمالی، امکاناتی نظیر مکان مناسب جلسه و مترجم از طرف جشنواره در اختیار قرار خواهد گرفت.
همه فیلمهای ایرانی راهیافته به بخش مسابقه بینالمللی سیوششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلمهای ایرانی که توسط تهیهکنندگان ایرانی یا شرکتهای پخش بینالمللی فیلم در بازار ثبت شده باشند، فیلمهای ایرانی بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر (ملی و جهانی)، جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما که در سالهای ۹۶-۱۳۹۲ در جشنوارههای اشارهشده به نمایش درآمدهاند، فیلمهای پرمخاطب عرضهشده در گروه نمایش هنروتجربه طی سالهای ۹۷-۱۳۹۲ امکان اضافه شدن به کتابخانه ویدیویی جشنواره جهانی فیلم فجر را دارند.
شرط زمانی فیلم های سینمایی بلند بیش از ۷۰ دقیقه، مستند کوتاه تا سقف ۳۰ دقیقه، مستند نیمه بلند از۳۰ تا سقف ۶۰ دقیقه، مستند بلند بیش از۶۰ دقیقه و فیلمهای کوتاه داستانی، انیمیشن و تجربی تا سقف۳۰ دقیقه است.
تمامی فیلمها نیز باید زیرنویس انگلیسی داشته باشند.
علاقه مندان برای ثبت فیلم و آگاهی از دیگر شرایط ثبت فیلم می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.fajriff.com بخش کتابخانه ویدیویی مراجعه کنند.
آخرین مهلت ثبت نام فیلم برای حضور در کتابخانه ویدیویی ۱۰ اسفند ۹۶ خواهد بود و نشانی ارسال آثار تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به توانیر، نبش کوچه احتشام، شماره ۲۴۵۴، کد پستی ۱۴۳۴۸۴۳۶ است.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





