کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و رسانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد سخن گفت.
کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و رسانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بیان کرد: همانطور که پیش بینی می کردیم این دوره جشنواره در فضایی آرام با همراهی تعداد زیادی از علاقه مندان سینما، منتقدین، خبرنگاران و اهالی سینما در حال برگزاری است. بخش های مختلف این رویداد از جمله ورک شاپ ها، بزرگداشت ها و برنامه های باشگاه با کیفیت مطلوب هر روز برگزار می شود. تماشاگران تا پاسی از شب منتظر می مانند تا فیلم های محبوب خود را در ژانر وحشت تماشا کنند.
وی با بیان اینکه جشنواره مخاطبین خود را پیدا کرده در مورد استقبال بالای اهالی سینما از هر طیف توضیح داد: آقای میرکریمی تلاش خود را کردند تا اهالی سینما را درگیر برگزاری جشنواره کنند، به طوریکه تعدادی از سینماگران مسئولیت برخی بخش های جشنواره را به عهده دارند و در بسیاری موارد سینماگران به معرفی و پرزنت فیلمها می پردازند. نمونه دیگر این همکاری اینکه اهالی سینما و بسیاری از چهره ها در کتاب جشنواره در مورد فیلم های جشنواره امسال یادداشت های اختصاصی نوشتند و مخاطبان را به دیدن فیلم های این جشنواره توصیه کردند.
این منتقد در مورد فضای حرفه ای حاکم بر این رویداد نیز گفت: هدفمان هم این بوده که جشنواره رابا نگاه حرفه ای برگزار کنیم، اگرچه جشنواره ها را نباید با هم مقایسه کرد اما سعی کردیم استاندارهای لازم در آن رعایت شده باشد.
وی ادامه داد: نمایش فیلم تنها بخشی از برنامه های فستیوال است، در گوشه کنار تهران و در مکانهای مختلف این رویداد به طرق مختلف اعم از فضای گپ و گفت و ورکشاپ در دانشگاهها و کارگاه های دارالفنون در حال برگزاری است. ما از فضای پشت بام پردیس سینمای چهارسو هم استفاده کردیم تا نشست های مشترکی بین فیلمسازان و بازیگران و منتقدان داخلی با همتایان خارجی باشد و فضای تعامل و گفت و گو بین آنها برقرار شود. مجموعه تمام این موارد شاکله جشنواره امسال را تشکیل می دهد.
کثیریان در مورد بازدیدهای صورت گرفته توضیح داد: برخی نمایندگان مجلس و مسئولان از جشنواره بازدید داشتند؛ در کنار اینها حتی اقشاری که ارتباط جدی هم با سینما نداشتند به محل برگزاری جشنواره آمدند، فضا را از نزدیک دیدند، فیلم تماشا کردند.
وی همچنین در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره جهانی و ملی فجر توضیح داد: به نظرم نباید جشنواره ملی را با جهانی مقایسه کنیم و کاملا طبیعی است که هر کسی تلاش می کند راندمان کاری خود را بالاتر ببرد؛ جشنواره ملی با بازتاب های داخلی همراه است ولی کارکرد جشنواره جهانی بین المللی و برون مرزی است . هر دو رویداد محترم و بدون رقابت با هم کار می کنند.
کثیریان با بیان اینکه برگزاری هر چه بهتر جشنواره جهانی به نفع کشورمان است گفت: تلاش می کنیم به بهترین نحو از میهمانهای خارجی پذیرایی کنم تا شان و منزلت سینمای کشورمان حفظ شود، پذیرایی نه از جهت تشریفات و تجمل، بلکه به لحاظ کیفیت برگزاری جشنواره و رعایت استاندارهای برگزاری.
رئیس سابق انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی توضیح داد: تا جایی که مقدور بوده، آبرومندانه در هزینه ها صرفه جویی شده، مثل سال پیش جشنواره مراسم افتتاحیه نداشت، اختتامیه ما نزدیک به یک ساعت بیشتر نیست، اما تا جایی که می توانستیم روی محتوا، کیفیت و چگونگی برگزاری این رویداد حساسیت به خرج دادیم.
وی در مورد برپایی بیستمین بازار بین المللی این رویداد توضیح داد: برگزاری بازار تا به امروز بسیار مثبت بوده، کمپانی ها و سینماگران داخلی و خارجی در حال مذاکره با یکدیگر هستند؛ خروجی این مذاکرات به ما مربوط نمی شود اما آنچه که برای ما اهمیت دارد بستری است که جشنواره باید فراهم کند تا این ارتباطات شکل بگیرد.
منبع: سوره سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





