کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و رسانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد سخن گفت.
کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و رسانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بیان کرد: همانطور که پیش بینی می کردیم این دوره جشنواره در فضایی آرام با همراهی تعداد زیادی از علاقه مندان سینما، منتقدین، خبرنگاران و اهالی سینما در حال برگزاری است. بخش های مختلف این رویداد از جمله ورک شاپ ها، بزرگداشت ها و برنامه های باشگاه با کیفیت مطلوب هر روز برگزار می شود. تماشاگران تا پاسی از شب منتظر می مانند تا فیلم های محبوب خود را در ژانر وحشت تماشا کنند.
وی با بیان اینکه جشنواره مخاطبین خود را پیدا کرده در مورد استقبال بالای اهالی سینما از هر طیف توضیح داد: آقای میرکریمی تلاش خود را کردند تا اهالی سینما را درگیر برگزاری جشنواره کنند، به طوریکه تعدادی از سینماگران مسئولیت برخی بخش های جشنواره را به عهده دارند و در بسیاری موارد سینماگران به معرفی و پرزنت فیلمها می پردازند. نمونه دیگر این همکاری اینکه اهالی سینما و بسیاری از چهره ها در کتاب جشنواره در مورد فیلم های جشنواره امسال یادداشت های اختصاصی نوشتند و مخاطبان را به دیدن فیلم های این جشنواره توصیه کردند.
این منتقد در مورد فضای حرفه ای حاکم بر این رویداد نیز گفت: هدفمان هم این بوده که جشنواره رابا نگاه حرفه ای برگزار کنیم، اگرچه جشنواره ها را نباید با هم مقایسه کرد اما سعی کردیم استاندارهای لازم در آن رعایت شده باشد.
وی ادامه داد: نمایش فیلم تنها بخشی از برنامه های فستیوال است، در گوشه کنار تهران و در مکانهای مختلف این رویداد به طرق مختلف اعم از فضای گپ و گفت و ورکشاپ در دانشگاهها و کارگاه های دارالفنون در حال برگزاری است. ما از فضای پشت بام پردیس سینمای چهارسو هم استفاده کردیم تا نشست های مشترکی بین فیلمسازان و بازیگران و منتقدان داخلی با همتایان خارجی باشد و فضای تعامل و گفت و گو بین آنها برقرار شود. مجموعه تمام این موارد شاکله جشنواره امسال را تشکیل می دهد.
کثیریان در مورد بازدیدهای صورت گرفته توضیح داد: برخی نمایندگان مجلس و مسئولان از جشنواره بازدید داشتند؛ در کنار اینها حتی اقشاری که ارتباط جدی هم با سینما نداشتند به محل برگزاری جشنواره آمدند، فضا را از نزدیک دیدند، فیلم تماشا کردند.
وی همچنین در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره جهانی و ملی فجر توضیح داد: به نظرم نباید جشنواره ملی را با جهانی مقایسه کنیم و کاملا طبیعی است که هر کسی تلاش می کند راندمان کاری خود را بالاتر ببرد؛ جشنواره ملی با بازتاب های داخلی همراه است ولی کارکرد جشنواره جهانی بین المللی و برون مرزی است . هر دو رویداد محترم و بدون رقابت با هم کار می کنند.
کثیریان با بیان اینکه برگزاری هر چه بهتر جشنواره جهانی به نفع کشورمان است گفت: تلاش می کنیم به بهترین نحو از میهمانهای خارجی پذیرایی کنم تا شان و منزلت سینمای کشورمان حفظ شود، پذیرایی نه از جهت تشریفات و تجمل، بلکه به لحاظ کیفیت برگزاری جشنواره و رعایت استاندارهای برگزاری.
رئیس سابق انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی توضیح داد: تا جایی که مقدور بوده، آبرومندانه در هزینه ها صرفه جویی شده، مثل سال پیش جشنواره مراسم افتتاحیه نداشت، اختتامیه ما نزدیک به یک ساعت بیشتر نیست، اما تا جایی که می توانستیم روی محتوا، کیفیت و چگونگی برگزاری این رویداد حساسیت به خرج دادیم.
وی در مورد برپایی بیستمین بازار بین المللی این رویداد توضیح داد: برگزاری بازار تا به امروز بسیار مثبت بوده، کمپانی ها و سینماگران داخلی و خارجی در حال مذاکره با یکدیگر هستند؛ خروجی این مذاکرات به ما مربوط نمی شود اما آنچه که برای ما اهمیت دارد بستری است که جشنواره باید فراهم کند تا این ارتباطات شکل بگیرد.
منبع: سوره سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یک خروجِ تاریخی، رهایی بخش و ناگزیر/ درباره سینما پس از شهریور ۱۴۰۱
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه