سینماسینما: جزئیاتی از فیلم تازه هومن سیدی دستمایهی گزارشی کوتاه در روزنامه سازندگی شده است که این گزارش را میخوانید:
جدیدترین فیلم هومن سیدی با عنوان «جنگ جهانی سوم»، در شمال کشور درحال فیلمبرداری است. هومن سیدی از جمله کارگردانان جوان ایران است که جریانی خاص را نمایندگی میکند. در جدیدترین فیلم او که عنوان «جنگ جهانی سوم» محسن تنابنده نقش اصلی را ایفا میکند. فیلمنامه توسط هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان نوشته شده است و سیدی علاوه بر کارگردانی، تهیهکنندگی این فیلم را برعهده دارد. این اولین تجربه تهیهکنندگی هومن سیدی است و محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطفالله سیفی و حاتم مشمولی از جمله بازیگرانی هستند که در «جنگ جهانی سوم» به ایفای نقش پرداختهاند. همچنین این اولین حضور محسن تنابنده مقابل دوربین هومن سیدی است. در واقع تنابنده تنها بازیگر ستاره فیلم سیدی است که با یک بازی متفاوت در نقشی سخت به هنرنمایی پرداخته و سیدی مثل پروژههای دیگرش این بار هم سراغ یک سری چهره جدید و نوظهور رفته است. در خلاصه داستان این فیلم که در اختیار سازندگی قرار گرفته، آمده «من همونی هستم که لباس تنت کرد، آدمت کرد، بهت بها داد، من همونم…»
«جنگ جهانی سوم» با سرمایهگذاری صددرصدی نماوا در حال تولید است و در واقع این اولین باری است که یک پلتفرم پخش آنلاین به ساخت یک پروژه سینمایی ورود کرده است. پیش از این پلتفرمها تنها روی سریالهایی سرمایهگذاری میکردند که به صورت اختصاصی از آنها پخش میشد اما حالا برای اولین بار نماوا تصمیم گرفته علاوه بر تولید سریالهای اختصاصی یک پروژه سینمایی هم تولید کند. چند ماه پیش وقتی برای اولین بار خبر سرمایهگذاری نماوا در پرژه جدید هومن سیدی در رسانههای خبری پیچید، خیلیها از آن به عنوان یک اتفاق تازه در اقتصاد سینمای ایران یاد کردند و نوشتند این اتفاق میتواند دریچهای تازه را به روی سینمای ایران باز کند. با توجه به اینکه در چند سال اخیر سینمای ایران متاثر از پاندمی کرونا دچار رکود شده بود، سرمایهگذاری پلتفرمها در تولیدات سینمایی را میتوان به مثابه اقدامی حمایتی برداشت کرد. هنوز برای قضاوت قطعی درباره اینکه آیا نماوا مسیر سرمایهگذاریاش روی پروژههای سینمایی را ادامه خواهد داد یا خیر، زود است.
«جنگ جهانی سوم» دومین همکاری نماوا با هومن سیدی پس از تجربه موفق «قورباغه» است. «قورباغه» در واقع اولین همکاری هومن سیدی با شبکه پخش آنلاین بود. سیدی همچنین کارگردانی فیلمهای بلند سینمایی دیگری مانند «مغزهای کوچک زنگزده»، «خشم و هیاهو»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «سیزده» و «آفریقا» را هم در کارنامه خود دارد.
هومن سیدی دو چهره متفاوت در این سالها از خود به جا گذاشته است. از یک سو قدوقواره خود را با کارگردانی سریالی چون «قورباغه» به دیگران نشان داد و از دیگر سو در برخی از سریالهایی همچون عاشقانه و گیسو بازی میکند. سیدی در کارگردانی، نوگرا و جسور است و تلاش دارد داستانهایی متفاوت را جلوی دوربین ببرد. از ابتدا همه او را به عنوان فیلمسازی آشنا به تکنیکهای روز میشناختند و فیلمهایش هم همینها را تصدیق میکرد.
«جنگ جهانی سوم» در ابتدا قرار بود در جنوب ایران و در جزیره قشم جلو دوربین برود و نهایتا او شمال ایران را برای فیلمبرداری فیلم خود برگزید. بیش از سه ماه برای فیلمبرداری این فیلم پیشبینی شده است و طبعا «جنگ جهانی سوم» اولین نمایشاش را در جشنواره فجر خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- تابستانِ ولرم پلتفرمها
- نماوا به شبکه نمایش خانگی بازگشت
- عقب نشینی و عذرخواهی نماوا؛ «سووشون» تا تأیید قانونی پخش نخواهد شد
- درباره «وحشی»؛ شاخ و برگ ندهیم
- نماوا دوباره بیانیه داد؛ پیگیری حل مسائل از مراجع قانونی
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- واکنش نماوا به مسدودی پس از عرضه سریال «سووشون»
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





