اولین نمایش فیلم «کلَنزمن سیاه» در جشنواره کن با شش دقیقه تشویق ایستاده حاضران در سالن لومیر جشنواره همراه شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «کلَنزمن سیاه» جدیدترین ساخته «اسپایک لی» که روایتگر داستان واقعی یک افسر پلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام «ران استالورث» است که توانست به گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» آمریکا نفوذ میکند به عنوان یکی از فیلمهای بخش رقابتی جشنواره کن به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبان همراه شد.
این فیلم که در مقطع زمانی بسیار مناسبی ساخته شده است با تصاویری از سخنرانی «دونالد ترامپ» پایان مییابد که او از محکوم کردن اقدامهای سفیدپوستان افراطی در شورش مرگبار «شارلوتزویل» در سال ۲۰۱۷ امتناع میکند و در سراسر فیلم نیز شاهد انتقادهای فراوانی به دولت و شخص ترامپ هستیم. در فیلم ظهور وی به عنوان رئیسجمهور آمریکا و بلندپروازیهایش مشابه «دیوید دوک» از بینانگذاران اصلی سازمان بدنام «کو کلاکس کلان» توصیف شده است.
«اسپایک لی» کارگردان این فیلم به همراه «جان دیوید واشنگتن»، «آدام درایور»، «توفر گریس»، «اورا هرییر» و «گکوری هاکینز» از بازیگران فیلم پیش از نمایش فیلم روی فرش قرمز جشنواره رفتند.

فیلم «کلنزمن سیاه» یکی از مهمترین فیلمهای امسال جشنواره کن است که نیمی از آن گذشته و «اسپایک لی» مطمئنا یکی از شانسهای اصلی دریافت جایزه بهترین کارگردانی است؛ جایزهای که میتواند جبرانی برای بیاعتنایی جشنواره به او در سال ۱۹۸۹ برای فیلم «کار درست را بکن» باشد.
بسیاری از منتقدان سینمایی پس از نمایش این فیلم آن را یکی از بهترین ساختههای «اسپایک لی» در چند سال اخیر توصیف کردند و بسیاری از اعضای هیات داوران چون «کیت بلانشت»، «آوا دو ورنای» و «کریستن استوارت» و همچنین «کریستوفر نولان» در مراسم فرش قرمز و نمایش این فیلم حضور داشتند.
«کلنزمن سیاه» از تاریخ ۱۰ اوت در سینماهای آمریکا اکران میشود که تقریبا در سالگرد ناآرامیهای سال گذشته «شارلوتزویل» علیه سیاهپوستان در سال ۲۰۱۷ است که به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۳۸ نفر انجامید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- یک غافلگیری در کن؛ دنزل واشنگتن نخل طلای افتخاری گرفت
- کریستن استوارت: تأثیر ترامپ بر صنعت فیلم وحشتناک است
- خبرهایی از جشنواره کن/ نمایش یک فیلم اول در افتتاحیه و حضور فیلم اسپایک لی در جشنواره
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- اسپایک لی: کاش نولان به مردم ژاپن هم در «اوپنهایمر» میپرداخت
- انتقاد اسپایک لی از منتقدانی که فیلمش را موجب شورش خواندند
- منتقدان ایندیوایر انتخاب کردند؛ ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۸۰/ «خانه دوست کجاست» کیارستمی هجدهم شد
- برای حمایت از حقوق سیاهان؛ اسپایک لی در انجمن نویسندگان آمریکا تجلیل میشود
- فرهنگنامهای از خون / «پنج همخون» نمونهای جذاب از سینمای پست مدرن که از سینما فراتر میرود
- تجلیل از بری الکساندر براون و اسپایک لی در جشنواره کن
- داوران جشنواره کن معرفی شدند
- پوستر جشنواره کن منتشر شد
- فردا اسامی فیلمهای حاضر در جشنواره کن اعلام میشود
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





