اندیشه فولادوند خطاب به کارگردان فیلم «بوف کور» که در آن نقش داشت، یادداشتی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، این هنرمند در آخرین پست اینستاگرامی اش اینطور نوشت:
قرار بود بسیار پیش از اینها برایتان بنویسم آقای دکتر احمدرضا معتمدی عزیز
دندان بر جگر فشردم شاید سکوتتان را بشکنید و من نیز بدانم چرا فیلم «بوف کور» شما از جشنواره ی فجر بیرون رانده شد اما جنابعالی هیچ نگفتید حتی رفیق سردارمان آقای سعید سعدی نیز سکوت اختیار کردند .چه مصلحت اندیشی غریبی!!!!! من دل در گرو جشن ها و مجسمه ها ندارم این را شما و نزدیکانم نیک میدانید اما بی عدالتی را تاب نخواهم آورد. آیا فقط شما صاحبان اثر هستید؟! چون کاغذ و قانون این را میگوید؟! بعید است که اینگونه بیندیشید. شما استاد فلسفه و سینمایید .جدتان آیت الله لاری بزرگ بوده است که حق طلبی اش شهره ی عام و خاص است. مادرتان از اولین زنان مبارز سیاسی زندان رفته بودند. «دکتر » شما را چه پیش آمده؟! من برای بازی در فیلم شما چیزی حدود سه ماه روحم را کشتم و زنده کردم پس حق دارم بپرسم که چرا هیچ نمیگویید… اینانی که سره را از ناسره تشخیص میدهند کیانند؟ چه کسی فیلمها را قلع و قمع میکند؟ بگویید تا من نیز آن اتاق فکر را بشناسم. «بوف کور» داستان نسل من بود ….داستان حکمت مکتوم در موسیقی و جهنم مهاجرت ….به کجای هیات انتخاب برخورده است؟ بگویید ،بپرسید تا بگویم.
آقای سعدی شما که تمام جوانیتان را برای عدالت طلبی و آزادیخواهی جنگیده اید دیگر چرا ساکتید؟ پیر شده اید سردار؟!
پیر شده اید آقای دکترمعتمدی؟!
بنده امسال در «کمدیا دل آرته» ای به نام«جشنواره فیلم فجر» فیلم دیگری دارم … اما غیبتم از این معرکه را به احترام غیبت بزرگانی چون شما کیانوش عیاری تهمینه میلانی و دیگران واجب دانسته ام و تا مادامی که اینگونه بدرفتاریهای گنگ و بی دلیل و نامفهوم فرهنگی گریبانگیر جشنواره باشدِآن را به رسمیت نخواهم شناخت، باشد که انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگانش رستگار گردند . هرچند که از زمان ورودم به سینما و فیلم «سربازهای جمعه» نه میل و رغبتی در من نسبت به «جشنواره فیلم فجر » بوده است و نه جشنواره را میلی به اینجانب. برای منی که بعد از فیلم «سربازهای جمعه» فیلم اولم یکسال به دادسرا و دادگاه فرا خوانده میشدم که چرا نقش یک معتاد را به عالیترین شکل ممکن جان بخشیدم ،بیرون گذاشتن فیلم و فیلمهایم از جشن سینمای ایران دیگر حکم شوخی را دارد….

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بوف کور» با حضور مجابی و دولتآبادی
- «قاعده بازی» حاوی بازیهای پست مدرنیستی است
- در نشست «راه رفتن روی سیم» مطرح شد؛ دغدغه معتمدی نسبت به مسائل اجتماعی برجسته است
- بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» در موزه سینما برگزار شد؛ معتمدی سینما را به نوعی دیگر تالیف کرد
- اینها ماموریت دارند که نشان دهند همهچیز خوب است!/ گفتوگو با محمدعلی سجادی
- واکنش احمدرضا معتمدی به حواشی «عنکبوت مقدس»
- از ۱۴ اردیبهشت؛ «الد سانگز: عشق روزهای کرونا» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود
- دعوت به مراسم اسیدپاشی و آدامسخوانی؛ رونمایی و نمایشنامهخوانی دو اثر محمد رحمانیان برگزار میشود
- بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر
- هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- آخرین وضعیت درمان احمدرضا معتمدی
- آیا آنچه اندیشه فولادوند خواند، شعر بود؟/ محمدعلی بهمنی پاسخ میدهد
- خط داستانی ناپدید/ نگاهی به فیلم «راه رفتن روی سیم»
- بوف کور و اقتباس/ دو سند سینمایی
- احمدرضا معتمدی: برای ساخت «سوءتفاهم» بد و بیراهها شنیدم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





