فرزاد مؤتمن ضمن توضیحی درباره فیلم خوب، در پست تازه اینستاگرامش کسب دومین اسکار اصغر فرهادی را تبریک گفت.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان نوشت:
فیلم خوب ، لزوما فیلمی نیست که جایزه میگیرد. مسلما فیلمی که جایزه بهـترین فیلم را میگیرد، «بهـترین» نیست . مگر میشود از میان اینهـمه فیلم در انواع گوناگون و با گرایشهـای مختلف ، بهـترینى انتخاب کرد ؟ فیلمی که جایزه میگیرد، در بهـترین شکلش فیلم مهـم و قابل تأملی ست. جشنواره هـا ، مراسم و جایزه هـا ، بازیهـای جذابی هـستند که به منظور جلب توجه اذهـان عمومی به سینما برگزار میشوند و اهـالی سینما و دوستداران سینما پذیرفته اند که باشند ، هـمین . فیلم خوب فیلمی ست که امتحان گذشت زمان را ، خوب پس بدهـد . فیلم خوب فیلمیست که با گذشت سالهـا ، از حافظه پاک نشود و نتوان جهـان تطراف را بدون آن ، تصور کرد. با این هـمه دلیلی وجود ندارد که از دریافت اسکار بهـترین فیلم خارجی ، توسط «فروشنده» خوشحال نباشیم . آقای فرهـادی مبارک باشد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- موتمن : منظورِ آقایان آن ابتذالی است که معنایش جز ناسزا نیست
- کسی سحر را ندیده است/ نگاهی به فیلم«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ساخته فرزاد مؤتمن
- فرزاد مؤتمن : بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما باید به طور کلی منهدم شوند!
- مؤتمن: بیش از ظرفیت سینماها فیلم تولید میکنیم
- «نفس» چطور راهی اسکار شد؟/ گفتوگوی سینماسینما با امیر اسفندیاری درباره انتخاب فیلم آبیار
- واکنش کیهان به رکوردداری «فروشنده» در جشن خانه سینما
- بخش دوم گزارش جشنسینما/ اصغر فرهادی هتتریک کرد، «فروشنده» رکورددار شد
- گام بلند گری اولدمن برای کسب جایزه اسکار با نقش چرچیل
- «به بشقاب من خیره نشو» نماینده کرواسی در اسکار شد
- تایلند با «تاوقتی هوا تاریک میشود» به اسکار میآید
- «فروشنده» راهی آلمان میشود
- اسکار فرهادی به دستش رسید
- نمایش فیلم های برگزیده اسکار ۲۰۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان
- موبایل در پشت صحنه اسکار ممنوع!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی