مهراب قاسمخانی بعد از نشست خبری سریال «زیر پای مادر» و حواشی مربوط به آن متنی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، قاسمخانی نوشت:
چند روز پیش توى جلسه مطبوعاتى یه سریال جر و بحثى بین خبرنگاران و یکى از بازیگران اون سریال پیش اومد. قصد ندارم از هیچ یک از طرفین دفاع کنم چون به نظرم یه دعواى صنفى نبوده و به من ارتباط پیدا نمیکنه. به نسبت دادن یه ویژگى به کل به صنف هم اعتقاد ندارم و به نظرم گفتن این که همه اهالى سینما فلان هستن یا همه اهالى مطبوعات بهمان هستن معنى نداره… ولى توى اون بحث یه جمله اى توسط یکى از دوستان مطبوعاتى گفته شد که من توى این سالها زیاد شنیدمش و به نظرم خیلى غیر واقعى و بى معنیه. یکى از این عزیزان وسط بحث گفتن «اگه شما الان فلانى هستین به این خاطره که ما مطبوعاتى ها شما رو فلانى کردیم» نه عزیزان. این پروسه کاملاً برعکس اتفاق میفته. مطبوعات یا مردم نیستن که تصمیم میگیرن یکى چهره بشه. چهره شدن به استعداد، تلاش، جذابیت و قابلیت هاى اون فرد بستگى داره و اون فرد بر اساس این داشته هاى شخصى مورد توجه مردم و رسانه ها قرار میگیره. شما کسى رو نرسوندین به جایى که توش قرار داره. شما على دایى رو على دایى نکردین، شما اصغر فرهادى رو اصغر فرهادى نکردین. کسى نمیتونه سر شهاب حسینى و بهرام رادان منت بذاره که چون ما تو رو دوست داشتیم یا ما به تو پرداختیم، تو شهاب حسینى و بهرام رادان شدى. شما دوسشون دارین و بهشون میپردازین چون اونها با توانایى هاى خودشون شما رو وادار به این کار میکنن
پ.ن اول: کم شدن محبوبیت یه چهره اجتماعى هم چیزى نیست که بقیه بتونن براش تصمیم بگیرن. باز هم خودشه که با عملکرد، رفتار و تصمیم هاى اشتباه یا کم شدن جذابیت و توانایى هاى قبلیش افول میکنه پ.ن دوم: بیایید دعوا هاى شخصى و تنش هایى که توى موقعیت هاى خاص پیش میاد رو صنفى نکنیم و بهشون عمومیت ندیم. هر کسى مسئول اعمال خودشه و هر کسى توى همون جایگاهى قرار داره که لیاقتش رو داره پ.ن سوم: واى من چقدر بزرگوار و وارسته هستم… دلم واسه خودم ضعف رفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سه رخ»؛ وقتی گاو جاده زندگیات را میبندد
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- مصایبِ مادرانهی شهربانو/ نگاهی به فیلم «شهربانو»
- «شهربانو» تنها فیلم سینمایی از ایران در جشنواره جهانی سیدنی
- آغاز اکران آنلاین «شهربانو» از ۱۰ اسفند
- وقتی عدنان «باشو» شد
- پروانه نمایش «سه روز و سه قتل» صادر شد/ خانهای با اجسادی مدفون در آن
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- پوستر «سه روز و سه قتل» رونمایی شد
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «بیدار شو آرزو»
- در ستایش انسانیت/ نگاهی به فیلم «یلدا»
- اسماعیل خلج و بهناز جعفری به “پوران” پیوستند + عکس
- یک بازیگر زن ایرانی داور بیستمین جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس» شد
- دو بازیگر دیگر به لامینور پیوستند
- انتقاد مهراب قاسمخانی از فحاشی در فضای مجازی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد






سپاس اقا قاسم خانی