کوهیار کلاری فرزند محمود کلاری متنی که پدرش درباره موفقیت اصغر فرهادی نوشته در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، کلاری نوشت:
شب گذشته بزرگترین و مهمترین رویداد افتخارآمیز تاریخ معاصر فرهنگ و هنر این سرزمین پیش چشمان نزدیک به یک میلیارد از جمعیت کره زمین که این واقعه را بهطور زنده تماشا میکردند، رقم خورد؛ البته بیشترین سهم از این افتخار نصیب خانواده سینما و عضو کاردان و برجستهاش اصغر فرهادى خواهد بود. دومین جایزه آکادمى علوم سینمایى، بعد از پنج سال برای اصغر فرهادى و سینماى کشورمان از آنگونه دستاوردهایی است که کشورهاى پیشرفته صنعتى که صاحب تاریخ درخشان و پیشینه مؤثر در عرصه سینما هستند مثل آلمان و فرانسه براى دستیابى به آن هرساله بودجههاى کلانى هزینه میکنند.براساس ارزیابىها چند برابر جمعیتى که مراسم اسکار را بهطور زنده تماشا کردهاند، در هفته جارى تحلیل، تفسیر و خبر آن را از طریق مطبوعات و وسایل گوناگون ارتباطجمعى در سراسر جهان نظارهگر خواهند بود. و این اتفاق بزرگی است؛ این را براى آنهایى میگویم که به دلیل جناحبندىهاى سیاسى که مطلقا با روح و ذات هنرى این پدیده همخوانى ندارد، به اشکال مختلف و با بهانهجویىهاى بىاساس سعى میکنند ارزشهاى بىتردید این واقعه مهم را زیر سؤال ببرند و از ارزشهاى آن بکاهند!!به گمانم حتى اگر صرفا از بعد سیاسى هم به این رخداد بىسابقه بیطرفانه نگاه شود، اهمیت کاربرد کمنظیر آن در دنیاى سیاست نیز قابل مشاهده خواهد بود.بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان بیانیه معترضانه یک فیلمساز ایرانى را در نقد و نفى سیاستهاى نژادپرستانه و جنگطلبانه رئیسجمهور تازه به مسند نشسته آمریکا (ترامپ) از تریبونى در همان کشور شنیدند و در تأیید آن به ابراز احساسات پرداختند؛ این واقعا اتفاق بزرگی است در ابعاد ملی.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





