عزت الله ضرغامی با انتشار قسمتی از سریال قهوه تلخ، نسبت به رشوه گیران انتقاد کرد. رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با انتشار قسمتی از سریال قهوه تلخ، از مدیرانی که نه گفتن را بلد نیستند و رشوه میگیرند، انتقاد کرد. عزت الله ضرغامی نوشت:
“باقلوا.
ویدئوی طنز بالا مربوط به سریال قهوه تلخ است. دیالوگها شیرین و شنیدنی است. شاه ایران به اندک هدیه ناچیز از سوی میهمانان خارجی، امتیازات فراوانی به آنان میدهد. برای شاه باقلوای خوشمزهای آوردهاند و قرار است آنتالیا را در مقابل آن هدیه بگیرند! مشاور اعظم شاه در مقابل تردید به وجود آمده در مجلس، خطاب به شاه میگوید: «بالاخره باقلوا آوردهاند، نمیشود که دست خالی برگردند!!»
.
. *پی نوشت*
.
. «وامدار شدن» آدمها حکایت طولانی دارد. در حوزه مسائل فردی و شخصی یک جور آسیب و مصیبت دارد و در مسائل حکومتی در سطحی دیگر و به مراتب بالاتر از عرصه شخصی. پدیده «رشوه» که متأسفانه در سطح وسیعی در مناسبات کشور رواج پیدا کرده، صرفنظر از علل ایجاد و شیوع آن، که بحث مستقلی میخواهد، فرآیند خاصی دارد که به تدریج جای خود را باز میکند.نوع آدمهایی که رشوهگیر حرفهای شدند، ابتدا با محبتهای مغرضانه «وامدار» شدند. آرام آرام به آن عادت کردند و قبح شیرینی گرفتن در نظر آنان از بین رفت و پس از مدتی آن را حق مسلم قلمداد کردند و بر سر میزان آن به چانه زنی پرداختند!
به تجربه دریافتهام که قدرت «نه» گفتن مدیران به درخواستهای غیرقانونی و شبهه ناک، تابعی است از وامداری آنان به دیگران. آنجا که حق و حقیقت در مقابل دیدگان خواص مدعی به مسلخ می رود وام داری آنان بیش از هر زمان دیگر جای سوال است . فرق نمیکند که این وامداری نقدی باشد یا اعتباری ! از طریق تطمیع مالی و مادی باشد یا حمایتهای سیاسی! استقلال آدمها به شدت در گرو آن است که تکلیف خودشان را با این وامها روشن کنند و البته هزینهاش را هم بپردازند. بالاخره باقلوا آوردهاند، دست خالی که نمیشود برگردند”.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





