بهاره افشاری، مهمان بیستمین قسمت از برنامهی «دید در شب» دربارهی مسائل مختلفی از جمله ممنوعالکاری ۳ سالهاش در سینما سخن گفت.
به گزارش سینماسینما افشاری ذر جایی از مصاحبهاش با رضا رشیدپور دربارهی ممنوعالکاریاش در سالهای ۹۰ تا ۹۳ صحبت کرد.
در ابتدا رشیدپور با اشاره به این نکته که افشاری در فاصلهی این سالها در سریالهای تلویزیونی ایفای نقش میکرده و تنها در سینما ممنوعالکار بوده است، این مساله را عجیب خواند و گفت که به نظرش این یعنی یک شخص خاصی در ارشاد از این بازیگر خوشش نمیآمده است.
افشاری نیز در پاسخ این صحبت رشیدپور گفت: «به من نگفتند که ممنوعالکاری ولی نخواستند که من کار کنم. به همین سادگی»
این بازیگر سینما و تلویزیون دربارهی جایگزینیاش در فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمیزنند» نیز گفت: « در حقیقت تا مرحلهی خیلی جدی برای بازی کردن در این کار پیش رفتم و دو سه هفته باقی مانده به کار به من گفتند بهتر است که تو نباشی.»
رشیدپور در قسمت از برنامه با اشاره به روحیهی «جنگندگی برای گرفتن حق» در بهاره افشاری، پرسشی دربارهی علت ممنوعالکاری او مطرح کرد: «چرا با آدمی که در وزارت ارشاد از شما بدش میآمد، نجنگیدید و نگفتید مدرک و دلیلی دارید؟»
افشاری نیز در جواب به این سوال گفت: «جنگیدم. پیش ایشان هم رفتم به من گفت این همه سال پول درآوردی، سه سال بنشین خونه و خرج کن.»
بازیگر «معراجیها» در قسمت دیگری از این گفتوگوی تصویری در رابطه با یکی از کارهای سینماییاش به نام «پایاننامه» توضیحاتی ارائه داد.
«پایاننامه» که به کارگردانی حامد کلاهداری و تهیهکنندگی روحالله شمقدری ساخته شده است، به موضوع انتخابات سال ۸۸ میپردازد. در تبلیغات این فیلم که اولین بار در جشنوارهی فیلم فجر سال ۸۹ نمایش داده شد، از آن به عنوان «جنجالیترین فیلم سینمایی جشنوارهی فجر» نام برده میشد.
بهاره افشاری که یکی از بازیگران این فیلم بوده است، در این رابطه گفت: «یک فیلم اکشن-پلیسی به من پیشنهاد شد. به خیلی از دوستان نزدیک آن دورانم در سینما گفتم و همه گفتند فیلم اکشن پلیسی است بازی کن و من این فیلم را بازی کردم.
من اگر بخواهم امروز صحبت کنم، باید دربارهی کسانی صحبت کنم که امروز مدعی روشنفکری در سینمای ما هستند و من دلم نمیخواهد پای آنها و پای خیلیهای دیگر وسط کشیده شود. بازیگر که امروز ادعای روشنفکری دارد، بیست سکانس بازی میکند و بعد میفهمد دارد چه چیزی بازی میکند و میرود و این خیلی به مراتب بدتر از این است که تو یک فیلمی را بازی کنی و سر تعهدت بمانی.
من هشتاد میلیون تومان و حامد کمیلی صد و بیست میلیون تومان به پروژه مقروض میشویم. برای اینکه اگر میخواستیم در آن لحظه کار را ترک کنیم باید این خسارت را به آقای شمقدری، تهیهکنندهی فیلم میدادیم.
در لحظه یک سری سکانسهایی جایگزین میشود برای اینکه یک خانم اعلام میکند که قرار است نقش خاصی را بازی کند و فکر میکند الان به یک قهرمان ملی تبدیل میشود و این اتفاق برایش نمیافتد.
من نمیخواهم دربارهی شخص خاصی صحبت کنم. چون اگر من امروز حرفی بزنم میشود دفاع از خودم. در صورتی که من دفاعی از خودم نمیکنم. من میگویم شما بدون آن که بدانید چه بر من گذشته، بعد من را قضاوت میکنید. چطور ممکن است من، مقابل مردمی بایستم که من را بهاره افشاری کردند. شما باور میکنید؟ حداقل من اینطور بزرگ نشدم. من آدم قدرنشناسی نیستم. به همین دلیل است که به افطاری آقای احمدینژاد نمیروم. به همین دلیل است که تن به خیلی چیزها نمیدهم.
وقتی به من یک سری سکانس اضافه میکنند و میخواهم از این پروژه بیرون بیایم، به من میگویند هشتاد میلیون بده و بعد برو و من ندارم که این پول را بدهم. نه این که به لحاظ مالی ندارم، چرا باید در یک پروژهای یک پولی هم بدهم و بیرون بیایم؟
من نمیتوانستم آن زمانها با آقای شمقدری دربیفتم. حالا درافتادم، نتیجه این میشود که سه سال خانهنشین میشوم. یک سری آدمها، شخص برادر ایشان و خیلی های دیگر. من امروز با آقای شمقدری مشکلی ندارم چون یاد گرفتم باید با دنیا به مصالحه برسم.
ولی کسانی که این سالها من را قضاوت کردند و من فقط سکوت کردم، چیزی را از من برای خودشان ساختند که من نبودم. من نمیتوانم وقتی بیست نفر نماینده مجلس نشستهاند، کاری کنم. وقتی بیست بار یک پلان را اشتباه بازی میکنم و به من میگویند ما میدانیم تو داری چه کار میکنی، درست بازی کن؛ من نمیتوانم بگویم بازی نمیکنم. و در نهایت من به عنوان بازیگر نماینده یک گروه چهل نفره هستم. اگر یک کاری را بخوابانم، این من هستم که باید به آن پروژه جواب پس بدهم.»
افشاری درباره اتفاقاتی که پس از بازی کردن در این فیلم برای او رخ داده بود نیز مسائلی را بازگو کرد و گفت: «شما نمیدانید پس از آن چه بر سر من آمد. این فیلم تمام میشود و من مجبور میشوم در یک دوره سکوت فرو بروم. تمام آدمهایی که ادعا میکنند، میتوانند یک فیلم اینطوری بازی کنند و مقابل این جریان در آن دولت بایستند، نمیتوانند این کار را انجام دهند. حالا اتفاقی که میافتد این است که شیشههای خانهی من را میشکنند، ماشین من را پنچر میکنند، تهدید میشوم و هزار اتفاق دیگر.»
این بازیگر سینما و تلویزیون در نهایت با گفتن این جمله به صحبت خود دربارهی این مساله پایان داد:
«من برای یک فیلم اکشن-پلیسی قرارداد بستم ولی در چیزی گیر کردم که نتوانستم از آن بیرون بیایم.»
رضا رشیدپور پس از این صحبتهای افشاری به او گفت: «شاید اگر از دید حرفهای نگاه کنیم، اگر از آن پروژه بیرون میآمدید باید به حرفهای بودن شما شک میشد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- مهران احمدی: کلک سینما در دو سال آینده کنده است
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
- «بمب» مسابقهای جدید با اجرای رضا رشیدپور
- رضا رشیدپور به تلویزیون بازمیگردد
- «زیبایی گاهی یک زن است» روی صحنه رفت
- «زیبایی گاهی یک زن است» به تهیهکنندگی رامبد جوان روی صحنه میرود
- رضا رشیدپور پشتصحنه نخستین فیلم سینماییاش + عکس
- واکنش احساسی رضا رشیدپور به آتشسوزی بازار تبریز
- تغییر چشمگیر رضا رشیدپور پس از پایان «حالا خورشید» + عکس
- احسان علیخانی چطور گلزار و رشیدپور را پشت سر گذاشت؟
- واکنش بهاره افشاری به سانسور صحنه موتورسواریاش در سریال «ممنوعه»
- از شایعه حضور مهران مدیری تا جنجال رشیدپور/ نگاهی به آنچه دو سال بر «هفت» گذشت
- مجریان شب یلدای تلویزیون چه کسانی هستند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد