


پیمان خازنی، کارگردان تئاتر و آهنگساز، با کنسرت-نمایش «مرگ شیرین» که روایتی نو از داستان خسرو و شیرین نظامی گنجوی است، به صحنه بازمیگردد.
به گزارش سینماسینما، «مرگ شیرین» اوایل سال ۱۴۰۴ روی صحنه خواهد رفت و تهیهکنندگی این اثر را سارا شفیعی بر عهده دارد. این تولید با تلفیقی نوآورانه از موسیقی، حرکت، تئاتر و ادبیات، روایت حماسی این منظومه جاودانه را در قالبی معاصر بازآفرینی میکند.
شیرین، قهرمان افسانهای روایت نظامی، نماد عشق، ایستادگی و فداکاری است. «مرگِ» او در این اجرا، نهتنها بهعنوان یک واقعیت داستانی، بلکه بهعنوان استعارهای برای بررسی میراث اسطورهای او به تصویر کشیده میشود.
مریم رودبارانی مجری طرح و سالار خادمی پژوهش ادبی این پروژه را بر عهده دارند. همچنین مدیریت این پروژه را محمدحسین نفر برعهده دارد.
موسیقی این پروژه هماکنون در استودیو در حال ضبط است و پس از اجرای تهران، از این موسیقی در سطح بینالمللی رونمایی خواهد شد. همچنین، تورهای بینالمللی این پروژه در ادامه آغاز خواهد شد.
پیمان خازنی پیشتر در سال ۱۴۰۳، پروژهای بر اساس منظومه «لیلی و مجنون» را در
قالب اثری کنسرت -نمایشی با بیش از ۱۰۰ اجرا روی صحنه برده است.
زمان، مکان و سایر اطلاعات تکمیلی بهزودی اعلام خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شعر و موسیقی پیوندی ناگسستنی دارد
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- ادامه اجراهای «اکتینگ» از سهشنبه/ رونمایی از پوستر «لیلای بیمجنون»
- آغاز بلیت فروشی «لیلای بیمجنون» به کارگردانی پیمان خازنی/ عاطفه رضوی راوی شد
- پیمان خازنی با «لیلای بی مجنون» به پردیس تئاتر شهرزاد میآید
- پس از ۶۰ سانس اجرا؛ «مجنون آن لیلی» به پایان رسید
- پیمان خازنی، «خسرو و شیرین» را به روسیه میبرد
- عبدالجبار کاکایی راوی «مجنون آن لیلی» شد
- «مجنون آن لیلی» از امروز روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد میرود
- پیمان خازنی با «مجنون آن لیلی» به شهرزاد رفت
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- تمرینات فشرده «مجنون آن لیلی» ادامه دارد
- رشید کاکاوند راوی «مجنون آن لیلی» شد
- پیمان خازنی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» را به روی صحنه میبرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





