مرکز تئاتر مولوی بهار خود را با اجرای نمایشی از آثار محمد چرمشیر آغاز میکند.
به گزارش سینماسینما، این مرکز تئاتری از روز ۲۳ فروردین ماه میزبان نمایش «سه خواهر» به نویسندگی محمد چرمشیر میشود که با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
محمد چرمشیر که در کنار نمایشنامههای اورجینال خود، بخش مهمی از آثار ادبی، نمایشی و سینمایی را در قالب نمایشنامههای اقتباسی به نگارش درآورده، در یکی از تازهترین تجربههای خود سراغ نمایشنامه مشهور «سه خواهر» اثر آنتوان چخوف رفته است.
این نمایشنامه که به نگاهی آزاد به اثر چخوف نوشته شده، با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
در سالهای اخیر نمایشنامههایی همانند «سگدو» به کارگردانی عباس غفاری، «دیابولیک رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی و «مرگ و پنگوئن» کار پیام دهکردی از نوشتههای محمد چرمشیر به صحنه رفتهاند. ضمن اینکه او دو نمایشنامه مشترک با شهرام گیلآبادی هم داشته است.
در خلاصه داستان نمایش «سه خواهر» آمده: اتاق پذیرایی خانه پروزوروفها. اتاقی بزرگ با مبلمانی مختصر. نیمروز است. در بیرون، آفتاب همه چیز را درخشان کرده است. خواهران پروزوروف اینجا هستند.
این اثر نمایشی از روز ۲۳ فروردین ماه اجرای خود را در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی آغاز میکند و تا اواخر اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۰ و سی دقیقه در این تالار روی صحنه است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- بزرگداشت پری صابری با سخنانی از ژاله آموزگار و حسین پاکدل
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- نمایش فیلمتئاتر «کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- اکران فیلمتئاتر در مرکز تئاتر مولوی/ نمایش آثار داخلی و خارجی
- اولین روز جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ ازدحام تماشاگران در تئاتر مولوی/ ۱۲۵ سالگی ارتباط فرهنگی ایران و بلغارستان
- گفتوگو با کارگردان فیلم “داستان سه خواهر”/ امین آلپر و زیبایی زندگی روزمره
- نارضایتی داوران جشنواره تئاتر فجر از نمایشنامه های ارسالی
- مراسم تولد و بزرگداشت محمد چرمشیر / گزارش تصویری
- انتشار نخستین رمان مصور با همکاری محمدچرمشیر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





