مرکز تئاتر مولوی بهار خود را با اجرای نمایشی از آثار محمد چرمشیر آغاز میکند.
به گزارش سینماسینما، این مرکز تئاتری از روز ۲۳ فروردین ماه میزبان نمایش «سه خواهر» به نویسندگی محمد چرمشیر میشود که با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
محمد چرمشیر که در کنار نمایشنامههای اورجینال خود، بخش مهمی از آثار ادبی، نمایشی و سینمایی را در قالب نمایشنامههای اقتباسی به نگارش درآورده، در یکی از تازهترین تجربههای خود سراغ نمایشنامه مشهور «سه خواهر» اثر آنتوان چخوف رفته است.
این نمایشنامه که به نگاهی آزاد به اثر چخوف نوشته شده، با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
در سالهای اخیر نمایشنامههایی همانند «سگدو» به کارگردانی عباس غفاری، «دیابولیک رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی و «مرگ و پنگوئن» کار پیام دهکردی از نوشتههای محمد چرمشیر به صحنه رفتهاند. ضمن اینکه او دو نمایشنامه مشترک با شهرام گیلآبادی هم داشته است.
در خلاصه داستان نمایش «سه خواهر» آمده: اتاق پذیرایی خانه پروزوروفها. اتاقی بزرگ با مبلمانی مختصر. نیمروز است. در بیرون، آفتاب همه چیز را درخشان کرده است. خواهران پروزوروف اینجا هستند.
این اثر نمایشی از روز ۲۳ فروردین ماه اجرای خود را در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی آغاز میکند و تا اواخر اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۰ و سی دقیقه در این تالار روی صحنه است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- بزرگداشت پری صابری با سخنانی از ژاله آموزگار و حسین پاکدل
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- نمایش فیلمتئاتر «کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- اکران فیلمتئاتر در مرکز تئاتر مولوی/ نمایش آثار داخلی و خارجی
- اولین روز جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ ازدحام تماشاگران در تئاتر مولوی/ ۱۲۵ سالگی ارتباط فرهنگی ایران و بلغارستان
- گفتوگو با کارگردان فیلم “داستان سه خواهر”/ امین آلپر و زیبایی زندگی روزمره
- نارضایتی داوران جشنواره تئاتر فجر از نمایشنامه های ارسالی
- مراسم تولد و بزرگداشت محمد چرمشیر / گزارش تصویری
- انتشار نخستین رمان مصور با همکاری محمدچرمشیر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





