نمایشنامه خوانی «از اتفاق» ماجرای دو هوو و تصادفی است که آنها را سر راه هم قرار می دهد.
به گزارش سینماسینما، نمایشنامه خوانی «از اتفاق» به نویسندگی و کارگردانی یلدا قشقایی شنبه ۴ تیر ساعت ۱۸ در سالن شماره ۳ پردیس تاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.
یلدا قشقایی نویسنده و کارگردان این نمایشنامه درباره این اثر عنوان کرد: نمایشنامه «از اتفاق» روایتی جدید از داستان قدیمی ورود ممنوع زنان به خیابان یکطرفه زندگی زنان دیگر است، این بار ماجرای تصادف دو هوو زیر تابلوی توقف مطلق ممنوع با علامت حمل با جرثقیل!
وی ادامه داد: وقتی نمایشنامه «از اتفاق» را برای اولین بار نوشتم، طرح لایحه چند همسری در مجلس سروصدای زیادی به پا کرده بود. ایده اولیهام این بود که اگر دو خانم با هم تصادف کنند ولی از اینکه هووی همدیگر هستند، خبر نداشته باشند، چه اتفاقی رخ میدهد؟ من این نمایشنامه را بارها بازنویسی کردهام اما بنظر میرسد تم اصلی آن همچنان تروتازه مانده است.
نویسنده و کارگردان این نمایشنامه خوانی یلدا قشقایی است و فریبا بگلو، گلچهره زند، بهرام سروری نژاد و یلدا قشقایی بازیگران این اثر هستند.
برچسبها: تئاتر شهرزاد, نمایشنامه خوانی از اتفاق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





