سینماسینما، سام بهشتی – چفت و بست داشتن در فُرم روایی قصه در تئاتر یک عنصر اصولی است که خیلی وقت ها در اولویت کارگردان ها نیست، اما مهمترین رکن یک اثر نمایشی محسوب می شود.
یکی از مشکلات اصلی در حوزه تئاتر بحران قصه است، روایتی که بتواند حداقل ذهن مخاطب را درگیر و او را همراه کند، مخاطب بتواند از ابتدا تا انتها با شخصیت ها همذات پنداری کند، اکثر نمایش های روی صحنه اورجینال نیست و نمایشنامه های معروف هر نویسنده مطرح بارها و بارها روی صحنه می رود و معضلات جامعه را مطرح نمی کند.
اصلی که بهش معتقدم و بارها نوشتم که هنرمند و کارگردان باید دغدغه اجتماعی داشته باشد و معضلات جامعه و مشکلات پیرامون را در هر مدیوم بیان کند، علی احمدی در نمایش تازه اش با عنوان زهرماری یک نمایشنامه کاملا اورجینال به قلم رضا بهاروند و احمد سلگی را روی صحنه برده است که از این قاعده و اصل مهم تبعیت می کند. هوشمندانه و بدون درجا زدن بیهوده قصه روایت می کند. شخصیت ها از دل جامعه امروز ما بیرون آمدند و دغدغه دارند.
احمدی با زهرماری ثابت می کند که کارگردانی هوشمند و کار بلد است. میزانسن هایش اصولی است و لحن روایت اش منسجم و در خدمت محتوا است. از دکور برای باورپذیر بودنش به خوبی استفاده می کند، انتخاب بازیگران اش درست است و تیم بازیگری اش درخشان اند، اما مهمترین اتفاق در زهرماری حضور هستی مهدوی در مقام تنها بازیگر زن این نمایش است، برای اولین بار روی صحنه تئاتر رفته است اما تکنیک های بازیگری اش را در لحظه لحظه های نمایش به رخ می کشد و برای رسیدن به شخصیت اش تلاش کرده و بازی اش بیرون نمی زند، فراز و فرود درام را می شناسد و دست و پا بیهوده نمی زند، معتدل و اصولی بازی می کند.
تینو صالحی هم حضورش درخشان است و در تمام فواصل نمایش، حضور به اندازه ای دارد، علی شادمان در حوزه تئاتر به یک برند تبدیل شده و صاحب سبک است، مهمترین ویژگی این نمایش که آن را متمایز و متفاوت می کند، این است که مبتذل و سخیف نیست، خنده می گیرد از مخاطب اما سرشار از لحظه های ناب است، زهرماری یک اتفاق درخشان در حوزه تئاتر ما است و استقبال مخاطب هوشمند امروز ما، بیانگر این نکته ها است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همه چیز درباره تغییر کاربری سینماها
- هستی مهدوی به «ملاقات با جادوگر» پیوست
- روایت هستی مهدویفر از سانحه رانندگی تلخی که برایش رخ داد/ عکس
- عکس یادگاری بازیگر «۵۰ کیلو آلبالو» با فرانچسکو توتی
- انتقاد تند روزنامه جوان از جشنواره فیلم شهر
- واکنش روزنامه کیهان به حرف های دبیر جشنواره فیلم شهر در نشست خبری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند