آلبرت بیگجانی دبیر بخش ایران جشنواره، اسامی آثار راه یافته راه اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی این رویداد هنری، بیست و دومین جشنواره هنرهای اجرایی «هایفست» با شعار «فستیوال رویاها» در ایروان برگزار میشود. هدف برگزار کنندگان این فستیوال تبدیل شدن «ایروان» به یک شهر فرهنگی است.
بنا بر این گزارش، این رویداد هنری امسال میزبان ۱۸ کشور ازجمله کشورهای آلمان، فرانسه، اسلوونی، اسلواکی، ایران، ارمنستان، بلژیک، لهستان، آمریکا، قرقیزستان، جمهوری چک، بلاروس و روسیه است و با توجه به نگاه ویژهی جشنواره به بخش خیابانی، گروههای سرشناسی از ایتالیا، بلژیک و لهستان در این بخش حضور دارند.
برنامه افتتاحیه جشنواره را گروه مطرح «ایونتی ورتیکالی» از ایتالیا، ۱ اکتبر (۱۰ مهرماه) در آسمان ایروان اجرا خواهد کرد.
ضمنا بخش ایران جشنواره همانند سالهای گذشته حضوری فعال دارد و شرکت کنندگان این بخش به شرح زیر هستند:
– نمایش «داستان چوبی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی از گروه «مشق» تهران
– نمایش «هملت» به کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد از گروه «گلبانگ» بوشهر
– نمایش «تولد» به کارگردانی کیوان نخعی از گروه «تاتر- فیلم مولف» تهران
– نمایش «شکست» به کارگردانی سمیرا وکیلی از «کارگاه تاتر آکوبا» تهران
– نمایش خیابانی «عروسک خون» به کارگردانی یاسر میرحمیدی از گروه «گیلائو» رشت
– نمایش خیابانی «کاراوا» به کارگردانی محمود فرضی نژاد از گروه «دیلمان» سیاهکل گیلان
همچنین دبیر جشنواره تئاتر فجر و نماینده مرکز هنرهای نمایشی در جشنواره حضور خواهند داشت.
بیست و دومین دورهی جشنواره هنرهای اجرای «هایفست» از ۱ تا ۸ اکتبر (۱۰ تا ۱۷ مهر) در شهر ایروان ارمنستان برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهلت ارسال آثار به جشنواره «هایفست» تمدید شد
- سلمان فارسی به ارمنستان رفت
- یک زن، یک راز/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- این دروغ نیست، یه رازه!/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- مادرانگی با طعم شکلات/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- مام میهن/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- تلواسههای جنگ و عشق/ نگاهی به فیلم «یهوا»
- جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «زردآلوی طلایی» به مرضیه ریاحی رسید
- حضور ۴ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره ارمنستانی
- اختصاصی سینماسینما/ گفتوگوی نشریه ورایتی با آناهید آباد درباره «یهوا»
- استقبال ارمنستانیها از فیلم کارگردان ایرانی/ تصاویر
- اسکار به ارمنستان اجازه داد نماینده دیگری معرفی کند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود






