آلبرت بیگجانی دبیر بخش ایران جشنواره، اسامی آثار راه یافته راه اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی این رویداد هنری، بیست و دومین جشنواره هنرهای اجرایی «هایفست» با شعار «فستیوال رویاها» در ایروان برگزار میشود. هدف برگزار کنندگان این فستیوال تبدیل شدن «ایروان» به یک شهر فرهنگی است.
بنا بر این گزارش، این رویداد هنری امسال میزبان ۱۸ کشور ازجمله کشورهای آلمان، فرانسه، اسلوونی، اسلواکی، ایران، ارمنستان، بلژیک، لهستان، آمریکا، قرقیزستان، جمهوری چک، بلاروس و روسیه است و با توجه به نگاه ویژهی جشنواره به بخش خیابانی، گروههای سرشناسی از ایتالیا، بلژیک و لهستان در این بخش حضور دارند.
برنامه افتتاحیه جشنواره را گروه مطرح «ایونتی ورتیکالی» از ایتالیا، ۱ اکتبر (۱۰ مهرماه) در آسمان ایروان اجرا خواهد کرد.
ضمنا بخش ایران جشنواره همانند سالهای گذشته حضوری فعال دارد و شرکت کنندگان این بخش به شرح زیر هستند:
– نمایش «داستان چوبی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی از گروه «مشق» تهران
– نمایش «هملت» به کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد از گروه «گلبانگ» بوشهر
– نمایش «تولد» به کارگردانی کیوان نخعی از گروه «تاتر- فیلم مولف» تهران
– نمایش «شکست» به کارگردانی سمیرا وکیلی از «کارگاه تاتر آکوبا» تهران
– نمایش خیابانی «عروسک خون» به کارگردانی یاسر میرحمیدی از گروه «گیلائو» رشت
– نمایش خیابانی «کاراوا» به کارگردانی محمود فرضی نژاد از گروه «دیلمان» سیاهکل گیلان
همچنین دبیر جشنواره تئاتر فجر و نماینده مرکز هنرهای نمایشی در جشنواره حضور خواهند داشت.
بیست و دومین دورهی جشنواره هنرهای اجرای «هایفست» از ۱ تا ۸ اکتبر (۱۰ تا ۱۷ مهر) در شهر ایروان ارمنستان برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهلت ارسال آثار به جشنواره «هایفست» تمدید شد
- سلمان فارسی به ارمنستان رفت
- یک زن، یک راز/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- این دروغ نیست، یه رازه!/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- مادرانگی با طعم شکلات/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- مام میهن/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- تلواسههای جنگ و عشق/ نگاهی به فیلم «یهوا»
- جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «زردآلوی طلایی» به مرضیه ریاحی رسید
- حضور ۴ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره ارمنستانی
- اختصاصی سینماسینما/ گفتوگوی نشریه ورایتی با آناهید آباد درباره «یهوا»
- استقبال ارمنستانیها از فیلم کارگردان ایرانی/ تصاویر
- اسکار به ارمنستان اجازه داد نماینده دیگری معرفی کند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم






