پنجمین همایش ملی رادیشناسی در دو بخش پژوهش ونمایشنامهنویسی ۷ اسفند در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، پنجمین همایش ملی رادیشناسی با هدف نگاه به آثار و اندیشههای زندهیاد اکبر رادی و تقویت بنیان نمایشنامهنویسی ایران و برای شناختن استعدادهای جدید عرصه نمایشنامهنویسی و پژوهش، توسط بنیاد اکبر رادی و با همکاری نهادهای فرهنگی، آموزشی و هنری برگزار میشود.
ریاست این همایش را که در تهران برگزار خواهد شد، حمیدهبانو عنقا، همسر اکبر رادی، بر عهده دارد و اعضای هیات رئیسه آن عبارتند از حمیدهبانو عنقا (رئیس هیئتمدیره بنیاد اکبر رادی)، فریندخت زاهدی (دبیر علمی همایش)، بهزاد صدیقی (دبیر همایش)، فرامرز طالبی و آرش رادی.
این همایش طی یک روز در هفتم اسفند برگزار و طی آن مقالات برگزیده، توسط نویسندگان مقاله خوانده خواهد شد.
موضوعات و عناوین بخش پژوهش پنجمین همایش ملی رادیشناسی با تمرکز بر آثار این نمایشنامهنویس به این شرح است :
۱- رهیافتها و الگوها در دراماتورژی آثار اکبر رادی
۲- بررسی تطبیقی نمایشنامههای اکبر رادی با آثار ادبیات نمایشی جهان
۳-سبک زندگی ایرانی و تحولات اجتماعی در آثار او
۴-زبانشناسی و تحلیل گفتمان در آثار رادی
۵- تقابل سنت و مدرنیته در آثار رادی
۶-جامعهشناسی نهاد خانواده در آثار او
۷- روایتشناسی آثار رادی
۸- مفهوم شهر و شهرنشینی در آثار رادی
۹- مفهوم روستا و روستانشینی در آثار رادی
۱۰- روانشناسی شخصیت
۱۱- گرتهبرداری، اقتباس و برداشت آزاد از آثار رادی
۱۲- شیوههای کارگردانی نمایشنامههای او
۱۳- افقهای تفسیر آثار اکبر رادی از دیدگاه هرمنوتیکی
۱۴- نشانهشناسی اضطراب
۱۵- تکآوایی یا چندآوایگی در نقد آثار اکبر رادی
۱۶- آشناییزدایی در شخصیت و روایت
۱۷- بررسی آثار اکبر رادی با دیدگاه نقد تکوینی
۱۸- رویکردهای نقد بلاغی و شناخت آرایههای ادبی در نثر رادی
۱۹- شایستهسالاری در نمایشنامههای او
۲۰-نشانهشناسی فرهنگی در نمایشنامههای اکبر رادی
عناوین بخش مسابقه نمایشنامهنویسی پنجمین همایش ملی رادیشناسی نیز عبارتند از: دراماتورژی و اقتباس از آثار اکبر رادی و نمایشنامههایی با موضوع آزاد.
براساس اعلام دبیرخانه این همایش، جوایز پنجمین همایش ملی رادیشناسی شامل لوح سپاس و جایزه نقدی خواهد بود.
برگزیدگان این دوره در دو بخش نمایشنامهنویسی و مقالات پژوهشی با موضوعات و محورهای مذکور در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد و لوح سپاس و جایزه دریافت خواهندکرد.
براساس برنامهریزیها پس از داوری آثار توسط دو هیئتداوری جداگانه در دو بخش پژوهش و مسابقه نمایشنامهنویسی، مراسم اختتامیه پنجمین دوره همایش ملی رادیشناسی در اسفند سال جاری با حضور هنرمندان تئاتر و خانواده فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.
تقویم برگزاری پنجمین همایش ملی رادیشناسی نیز به شرح زیر است:
۱. پایان مهلت ارسال چکیده مقالات پژوهشی به دبیرخانه: ۱۰ دی ۱۳۹۶
۲. اعلام پژوهشهای مورد تأیید هیئتداوران: ۲۰ دی ۱۳۹۶
۳. پایان مهلت ارسال مقالات پژوهشی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
۴. پایان مهلت ارسال نمایشنامهها: ۳۰ دی
۵. اعلام اسامی کاندیداهای بخش نمایشنامهنویسی و مقالات پژوهشی: اول اسفند ۱۳۹۶
۶. زمان برگزاری همایش: هفتم اسفند ۱۳۹۶
علاقهمندان به شرکت در پنجمین همایش ملی رادیشناسی میتوانند پس از تکمیل فرم تقاضای شرکت، آن را به همراه آثارشان به نشانی bonyaderadi@gmail.com ایمیل کنند و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۷۳۵۱۲۵۲۵ تماس بگیرند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره تئاتر فجر؛ اعلام آثار بخش دیگرگونههای اجرایی و نامزدهای بخش نمایشنامه نویسی
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- همزمان با زادروز بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی؛ «سرفصل» با یادکردی از نصرتالله نویدی منتشر شد
- معرفی آثار نمایشنامهنویسی و فیلمتئاتر بخش هنرهای نمایشی دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی
- انتشار فراخوان سومین مسابقه ملی نمایشنامهنویسی «چهارراه»
- تصویری روشن از آدمهای روزگار سپری شده!/ نگاهی به نمایش «پایینِ گذر سقاخانه»
- داستان زیرگذر/ نگاهی به نمایش «پایین، گذر سقاخانه»
- اعلام جزئیات اختتامیه دومین مسابقه نمایشنامهنویسی «چهارراه»
- نامزدهای مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد
- فروپاشی یک خانه پوشالی
- پیام شهرام کرمی به جشنواره تئاتر رادی: نگذاریم صحنه بیگفتوگو بماند
- اعلام آثار راه یافته به مسابقه مونولوگ اکبررادی جشنواره تئاتر اکبر رادی
- هدف جشنواره تئاتر رادی حمایت از نمایشنامهنویسان است
- نیل سایمون استاد نمایشنامههای کمدی درگذشت
- فیلم/ تیزری از نمایش «مجلس قربانی سنمار» بهرام بیضایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





