نهاوندیان وعده داد که هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شیوه سهلتر و روانتری را به اختصاص بودجه و رسیدن به مرحله تولید پیشنهاد کند.
به گزارش سینماسینما، معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا میتوان چارهای اندیشید که بودجه تئاتر، مستقل از اینکه مقدارش چقدر است، سریعتر از حالت موجود به اداره کل و هنرمندان برسد با بیان اینکه “نباید در پرداخت بودجه حوزه هنر و به ویژه تئاتر، تعللی صورت بگیرد،” گفت: «در مسیر پرداخت بودجه معمولا پیچوخمهایی وجود دارد. اما به طور خاص در حوزه هنر و فرهنگ، پیچوخمهای معمول کارهای اداری نباید باعث دیرکرد شود و متناسب با ظرافتهای کار هنرمندان و اقتضای خلاقیتهایی که زمان نمیشناسد، تزریق شود.»
نهاوندیان در بخشی از سخنانش وعده داد که هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شیوه سهلتر و روانتری را به اختصاص بودجه و رسیدن به مرحله تولید پیشنهاد کند، او در ادامه افزود: «نباید اجازه داد بودجه تئاتر در راه یخ بزند، من امشب با دیدن این نمایش انگیزه پیدا کردم و به حتم پیگیر این موضوع خواهم بود.»
شب گذشته و در جریان نهمین روز از سیوششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیسجمهور با حضور در تالار فردوسی به تماشای اپرای عروسکی خیام به کارگردانی بهروز غریبپور نشست و دربارهی این نمایش گفت:«مفاهیم اعتدالی و ضدخشونت مندرج در اپرای عروسکی خیام، درخشان است؛ این اثر، جدا از ویژگیهای شاخص هنریاش، روزآمد نیز هست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهروز غریبپور: اپرای «همای و همایون» به میکس نهایی موسیقی رسید/ دست از خودسازی برنمیدارم
- بهروز غریبپور: دولت باید متولی ساخت فیلم درباره محیطزیست باشد
- «آوا» به دو جشنواره اروپایی و آمریکایی راه یافت
- فیلم/ نظر معاون رییس جمهور درباره «به وقت شام» حاتمیکیا
- داودنژاد بعد از ۲۰ سال سراغ «مصائب شیرین» میرود/ صدور سه پروانه ساخت
- دیدار رئیس دفتر رئیسجمهور با جمشید مشایخی
- نشست سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر ۲ / شفاف سازی هزینه های جشنواره
- گفتگو با بهروز غریب پور درباره دنیا فنی زاده/ ایکاش در آن وضعیت نمیدیدمش
- نمایش فیلمهای فجر در برج میلاد اعلام شد
- میخواهیم میزبان خوبی برای اهالی رسانه باشیم / بهروز غریبپور از امکانات برج میلاد و برنامههایش در کاخ جشنواره میگوید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





